mickeh Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 (redigerat) Har numera en sĂ„n hĂ€r: http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tĂ€nkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite pĂ„ vĂ€g till och frĂ„n jobbet. NĂ„gon som har bra tips pĂ„ sequencerprogram till den? Som smĂ„barnsförĂ€lder finns det ju inte sĂ„ mycket tid till musikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Ă€lskar att sitta och hamra pĂ„ min Axiom; mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... đ ) Redigerat 12 april 2008 av mickeh
Circulate (oregistrerad) Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Har numera en sĂ„n hĂ€r:http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tĂ€nkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite pĂ„ vĂ€g till och frĂ„n jobbet. Som smĂ„barnsförĂ€lder finns det ju inte sĂ„ mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Ă€lskar att sitta och hamra pĂ„ min Axiom; mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... đ ) Tjena! Lyssna pĂ„ denna artistens lĂ„t, "Pocketrock" heter den. (LĂ€nk) Han har tydligen gjort hela den lĂ„ten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. đ
mickeh Postat 11 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 11 april 2008 Har numera en sĂ„n hĂ€r:http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tĂ€nkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite pĂ„ vĂ€g till och frĂ„n jobbet. Som smĂ„barnsförĂ€lder finns det ju inte sĂ„ mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Ă€lskar att sitta och hamra pĂ„ min Axiom; mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... đ ) Tjena! Lyssna pĂ„ denna artistens lĂ„t, "Pocketrock" heter den. (LĂ€nk) Han har tydligen gjort hela den lĂ„ten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. đ Cool lĂ„t! đ Tack för lĂ€nken! NĂ„gon....?
BĂNKT Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Tjena! Jag gillar ocksĂ„ idĂ©n med mobil sequencer den enda jag har hört talas om Ă€r Syntrax men jag har inte kollat sĂ„ mycket pĂ„ den Ă€nnu antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka đ ? /Bengt
Assar Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka đČ ? Nej, det ska visst Ă€ven funka med Symbian. Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikvĂ€ll. F-n va kul om det funkar! đ
mickeh Postat 12 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2008 antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka đ ? Nej, det ska visst Ă€ven funka med Symbian. Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikvĂ€ll. F-n va kul om det funkar! đ Tack för tipset, BĂ€nkt! đ Assar: VĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ rapport/recension..... đ
BĂNKT Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett đ ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos ocksĂ„. Kanske fĂ„r man byta mobil đ ?
Assar Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Jo, det Àr ju ett ballt litet program. Men man ska nog ha pekskÀrm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gÄnger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare. SÄ jag kommer troligen inte anvÀnda det nÀmnvÀrt. Mer en kul grej.
mickeh Postat 14 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 april 2008 Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett đ ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos ocksĂ„. Kanske fĂ„r man byta mobil đ ? Bara du inte köper den jag har....... plottriga och omstĂ€ndiga menyer, inget sammanhang i nĂ„gonting, och om du ska sms:a eller ringa sĂ„....."Hoppsan! Ska man göra det pĂ„ en telefon ocksĂ„?" tycks tillverkaren kommit pĂ„....... đČ Förhoppningsvis Ă€r den bra pĂ„ att synka kalendrar o sĂ„nt med datorn (Har inte kommit dit Ă€n), annars har jag o luren en förtroendekris....... (Ska kanske sĂ€ga att jag i mĂ„nga Ă„r varit en NokiamĂ€nniska; de Ă€r ett under av logik och intuitivitet).
mickeh Postat 14 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 april 2008 Jo, det Ă€r ju ett ballt litet program.Men man ska nog ha pekskĂ€rm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gĂ„nger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare. SĂ„ jag kommer troligen inte anvĂ€nda det nĂ€mnvĂ€rt. Mer en kul grej. Testade lite ocksĂ„; jag förstĂ„r att du fick "kli i fingrarna" utan pekpinne! đ NĂ€, och inte MIDI-export heller đČ Coolt, roligt och förvĂ„nansvĂ€rt avancerat program, men utan detta kĂ€nns det lite smĂ„tt meningslöst...... Personligen skulle jag hellre ha ett betydligt enklare program; tom. "bara" en pianorulle, men som jag sedan kunde exportera som midi till datorn nĂ€r jag kom hem.... har dock inte lyckats hitta ngt. Borde ju finnas fler nĂ€r det finns en trillion mp3-spelare, en sonar (!), gitarrstĂ€mmare, tricordeskal (frĂ„n Star Trek) till mediespelaren (lite coolt... đ ) osv. osv. osv........
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.