Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har numera en sÄn hÀr:

http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142

HTC touch dual

o tÀnkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite pÄ vÀg till och frÄn jobbet.

NÄgon som har bra tips pÄ sequencerprogram till den?

Som smÄbarnsförÀlder finns det ju inte sÄ mycket tid till musikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Àlskar att sitta och hamra pÄ min Axiom;

mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... 😆 )

Redigerat av mickeh
Annons
Circulate (oregistrerad)
Postat
Har numera en sÄn hÀr:

HTC touch dual

o tÀnkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite pÄ vÀg till och frÄn jobbet.

Som smÄbarnsförÀlder finns det ju inte sÄ mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Àlskar att sitta och hamra pÄ min Axiom;

mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... 😆 )

Tjena!

Lyssna pÄ denna artistens lÄt, "Pocketrock" heter den. (LÀnk)

Han har tydligen gjort hela den lĂ„ten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. 😎

Postat
Har numera en sÄn hÀr:

HTC touch dual

Som smÄbarnsförÀlder finns det ju inte sÄ mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han Àlskar att sitta och hamra pÄ min Axiom;

mamma tycker dock inte det lĂ„ter vackert..... 😄 )

Tjena!

Lyssna pÄ denna artistens lÄt, "Pocketrock" heter den. (LÀnk)

Han har tydligen gjort hela den lĂ„ten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. 🙂

Cool lĂ„t! 😎 Tack för lĂ€nken!

NÄgon....?

Postat

Tjena!

Jag gillar ocksĂ„ idĂ©n med mobil sequencer den enda jag har hört talas om Ă€r Syntrax men jag har inte kollat sĂ„ mycket pĂ„ den Ă€nnu antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka 😛 ?

/Bengt

Postat
antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka đŸ˜Č ?

Nej, det ska visst Àven funka med Symbian.

Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikvÀll.

F-n va kul om det funkar! 😛

Postat
antar att man mĂ„ste ha en Windows mobil för att fĂ„ det att funka 🙂 ?

Nej, det ska visst Àven funka med Symbian.

Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikvÀll.

F-n va kul om det funkar! 😄

Tack för tipset, BĂ€nkt! 😄

Assar: VĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ rapport/recension..... 🙂

Postat

Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett 😛 ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos ocksĂ„. Kanske fĂ„r man byta mobil 😉 ?

Postat

Jo, det Àr ju ett ballt litet program.

Men man ska nog ha pekskÀrm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gÄnger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare.

SÄ jag kommer troligen inte anvÀnda det nÀmnvÀrt. Mer en kul grej.

Postat
Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett 🙂 ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos ocksĂ„. Kanske fĂ„r man byta mobil 😉 ?

Bara du inte köper den jag har....... plottriga och omstĂ€ndiga menyer, inget sammanhang i nĂ„gonting, och om du ska sms:a eller ringa sĂ„....."Hoppsan! Ska man göra det pĂ„ en telefon ocksĂ„?" tycks tillverkaren kommit pĂ„....... đŸ˜Č

Förhoppningsvis Àr den bra pÄ att synka kalendrar o sÄnt med datorn (Har inte kommit dit Àn), annars har jag o luren en förtroendekris.......

(Ska kanske sÀga att jag i mÄnga Är varit en NokiamÀnniska; de Àr ett under av logik och intuitivitet).

Postat
Jo, det Àr ju ett ballt litet program.

Men man ska nog ha pekskÀrm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gÄnger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare.

SÄ jag kommer troligen inte anvÀnda det nÀmnvÀrt. Mer en kul grej.

Testade lite ocksĂ„; jag förstĂ„r att du fick "kli i fingrarna" utan pekpinne! 😉

NĂ€, och inte MIDI-export heller đŸ˜Č

Coolt, roligt och förvÄnansvÀrt avancerat program, men utan detta kÀnns det lite smÄtt meningslöst......

Personligen skulle jag hellre ha ett betydligt enklare program; tom. "bara" en pianorulle, men som jag sedan kunde exportera som midi till datorn nĂ€r jag kom hem.... har dock inte lyckats hitta ngt. Borde ju finnas fler nĂ€r det finns en trillion mp3-spelare, en sonar (!), gitarrstĂ€mmare, tricordeskal (frĂ„n Star Trek) till mediespelaren (lite coolt... 🙂 ) osv. osv. osv........

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.