Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej vänner,

Jag försöker få reda på om "M-Audio Audiophile 2496" har låg- eller ultralåg latency, (zero latency på monitorn fattar jag redan), men lyckas inte hitta info någonstans. Jag har sökt i forumet, kollat på tillverkarens hemsida och återförsäljares sidor, men inte blivit klokare. Eftersom jag än så länge kör på det interna ljudkortet på datorn (RealTek), vilket i värsta fall ger mig en fördröjning på nästan en halv (!) sekund är jag väldigt mån om att hitta ett ljudkort i rätt prisläge med minsta möjliga latency. Min budget är stram så tanken är max. 1300 spänn!

Känner att frågan är lite fjantig men jag finner ingen annan utväg! 🙁

Pelleman

PS. Har ingen FireWire, så jag tänker att PCI blir bäst.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag kan köra mitt Audiophile 2496 PCI kort med ganska högbelasting ner till 64 samples. Torde väl bli ca 2-3ms i fördröjning.

Det tycker jag är riktigt bra.

Sedan brukar jag ställa upp latencyn när man ökar lasten i mixläge.

2496 korten brukar finnas begagnade från 300 - 500 spänn.

Postat

Hur ställer man om latencyn?

har likadant kort som landar på 6.4 ms nånting, fungerar fortfarande men kan va bra o veta hur man ställer ner :>

Postat
  Icnirac sa:
Hur ställer man om latencyn?

har likadant kort som landar på 6.4 ms nånting, fungerar fortfarande men kan va bra o veta hur man ställer ner :>

Man går väl in i M-audio Delta kontrollpanelen, tror ikonen finns under Windows kontrollpanel. Man kan behöva justera i sitt musikprogram också.

Kan också rekommendera Audiophile 2496, får också "ultralåg" latency på neråt 2-3ms i vissa program, på min gamla pentium celeron dator. Har också ett realtek inbyggt kort, som inte är i närheten, trots ASIO4ALL.

Postat
  drloop sa:
Hej!

Jag kan köra mitt Audiophile 2496 PCI kort med ganska högbelasting ner till 64 samples. Torde väl bli ca 2-3ms i fördröjning.

Det tycker jag är riktigt bra.

Sedan brukar jag ställa upp latencyn när man ökar lasten i mixläge.

2496 korten brukar finnas begagnade från 300 - 500 spänn.

Vågar man köpa PCI-kort begagnat? Slits de inte på något sätt?

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag skulle våga. PCIkort slits inte ut och in ur datorerna, så jag tror det är lugnt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.