dj_Amable Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Hej. Jag har funderat ett tag på om man kan stoppa filer igenom att "placera ut" någon form av tecken. Jag har tex lagt filtret Tonic på en midi kanal i Cubase. Igenom en "Midi kloss" kan jag rita och ändra tex cutoff osv för filtret över en annan midi kanal. Lite svårt att förklara. Men min fråga är då..om man helt plötsligt bara kan stänga av filtret med hjälp av att placera ut ett kommando på liknande sätt som man ändrar tex velocity eller cutoff? o sen sätta på det igen senare i "låten" Hoppas någon förstår min krångliga fråga 😐 Mvh /Björn
Emil Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Hej. Jag har funderat ett tag på om man kan stoppa filer igenom att "placera ut" någon form av tecken. Jag har tex lagt filtret Tonic på en midi kanal i Cubase. Igenom en "Midi kloss" kan jag rita och ändra tex cutoff osv för filtret över en annan midi kanal. Lite svårt att förklara. Men min fråga är då..om man helt plötsligt bara kan stänga av filtret med hjälp av att placera ut ett kommando på liknande sätt som man ändrar tex velocity eller cutoff? o sen sätta på det igen senare i "låten" Hoppas någon förstår min krångliga fråga 😐 Mvh /Björn Kolla in automation i manualen.
jarlo Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Hej. Jag har funderat ett tag på om man kan stoppa filer igenom att "placera ut" någon form av tecken. Jag har tex lagt filtret Tonic på en midi kanal i Cubase. Igenom en "Midi kloss" kan jag rita och ändra tex cutoff osv för filtret över en annan midi kanal. Lite svårt att förklara. Men min fråga är då..om man helt plötsligt bara kan stänga av filtret med hjälp av att placera ut ett kommando på liknande sätt som man ändrar tex velocity eller cutoff? o sen sätta på det igen senare i "låten" Hoppas någon förstår min krångliga fråga 🙂 Mvh /Björn Du borde kunna automatisera "Bypass" för filtret...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.