Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu haft mina Roland TD-6KX i en vecka. Det enda som låter lite väl mycket i lägenheten, när man bankar på, är gummihihaten. Den sitter ju ganska fast mot hagen och jag kan tänka mig att det bidrar till ljudet.

Finns det en tystare hihat där ute? Märke spelar ingen roll, inte känslan heller bara den funkar med TD-6V modulen.

Hur är Rolands VH-11 i jämförelse? Förutom att man kan använda en riktig pedal, är materialet och hårdheten exakt samma som CY-5?

Det finns ett kit (nr 78 har jag för mig) med dubbla hihat där en av tomtom 85'orna agerar hihat. Man kanske skulle skaffa en sån till.

Annons
Postat (redigerat)

Verkar vara en knepig fråga.

Jag såg en annons i en gammal musiktidning (inga namn hehe) från april 2000. Det var bild på TD-10 och TD-8. Då fanns inga hihatliknande pads utan det var bara svarta plattor. Är dessa kanske tystare och finns de fortfarande att få? Det kanske är samma som till TD-3 och de billigare TD-6 kiten.

Redigerat av paco

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.