Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Studio forum, det här är nog min första fråga här.

Jag tänkte idag vara lite smart och göra ett försök att plocka hem ett projekt jag gör i Logic i skolan till min PC hemma och samtidigt känna lite på den Samplitude som kom med Studio i vintras. Jag tänker: ah, smart! OMF bör ju gå att öppna i Samplitude också. Känt format+känt program=sant? men så verkar ju nu icke vara fallet. Samplitude verkar inte alls speciellt tänt på OMF, utan snarare andra sköna grejer, typ EDL(det låter som om jag vet allt om detta, men så är inte fallet - jag försöker låta lite namedroppande tuff bara..).

Så till den självklara frågan: vet någon om det finns någon väg att öppna OMF-filer i Samplitude på något hemligt sätt, eller om man smidigt skulle kunna konvertera OMF till EDL(det går att göra baklänges iallafall enligt Samplitudes manual)? Eller om det finns några andra format som är kompatibla Logic - ST?

(och ja, jag vet att man kan göra på det gamla hederliga sättet och göra allt var för sig helt manuellt, men det här vore så fint om det funkade.)

MVH

Simon

Annons
Postat

Hej! Intresset för det här ämnet var tydligen aningen svalt, men jag tänkte att OM någon i framtiden får samma problem så kan jag skriva hur jag löste det: ett program som heter EDL Convert lyckades göra det jag var ute efter, och trots att det känns som ett ganska utdaterat program så funkade det. Här är länken till demo-nedladdningssidan: http://www.cuibono-soft.com/Downloads/Demos/demos.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.