Jump to content
Annons

Rejkan

Recommended Posts

Hej, jag har nyss skaffat FL studio 7.0, men jag förstår knappt nånting.

Har fått till att göra en liten melodi, men förstår värkligen inte hur jag ska kunna göra den till det där "häftiga" som dom flesta trance / techno låtar brukar ha.

Skulle vara väldigt snällt om någon skulle kunna tänka sig o säga ganska simpelt hur jag ska göra från början till start 😕

Tack i förväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, jag har nyss skaffat FL studio 7.0, men jag förstår knappt nånting.

Har fått till att göra en liten melodi, men förstår värkligen inte hur jag ska kunna göra den till det där "häftiga" som dom flesta trance / techno låtar brukar ha.

Skulle vara väldigt snällt om någon skulle kunna tänka sig o säga ganska simpelt hur jag ska göra från början till start :rolleyes:

Tack i förväg.

det där häftiga?

lite svår o förstå vad du menar

prova byt sampling på synthen eller lägg till echo,reverb eller nån annan valfri effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Alltså, att bara få det o bli bra, lite svårt att förklara vad jag tycker är häftigt 😕

echo,reverb? Men, som sagt vet jag i stort sett ingenting om FL så, hur ska jag ens kunna hitta det? :rolleyes:

Redigerat av Rejkan
Link to comment
Dela på andra sajter

1. skaffa bättre samples (t.ex. Vengeance Essential Clubsounds)

2. exprementera med olika ljud, undvik presets om du kan.

3. bygg upp ett bra beat med en offbeat bas

4. fixa en melodi med ett ganska ljust ljud som passar ihop med basen

5. fixa till eventuella produktions mässiga tabbar och lägg in mycket i Mixern och lägg på reverb, delay och komprimera en hel del ljud

basic (om det nu är "fjortisdunk" du vill göra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...