Jump to content
Annons

Tysk importsida och sabian xs20

Recommended Posts

Pearl (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag hade tÀnkt att köpa sabian xs20 cymbalpaket. PÄ musikborsen kostar detta ca 4000kr. Antar att de Àr billigare i tyskland. Vet ni nÄgon bra tysk importsida? TÀnkte ocksÄ frÄga vad ni tycker om xs20 cymalerna.

Annons
Pearl (oregistrerad)
Postat

jo thomann har man ju sett innan. Det Àr alltsÄ den som gÀller?

Pearl (oregistrerad)
Postat

fast sÄg att musicstore.de var lite billigare. Vad tror nu frakten ligger pÄ och Àr xs20 ett bra val?

• 2 veckor senare...
Redibo (oregistrerad)
Postat

XS20 Ă€r inte ett bra val nĂ€r East Pro finns i Sverige... Handhamrade B20 cymbaler som lĂ„ter guld, bara du ser till att Ă„ka till Musikshopen eller The Drum Store och prova ut nĂ„gra du gillar, för ljudet kan variera frĂ„n exemplar till exemplar... Hi-hat kostar 1400, ride kostar 1400 och 16" crash kostar 1200... Det ljudet man fĂ„r för de slantarna Ă€r oslagbara! MĂ„nga liknar dom vid nĂ„got volymsvagare Zildijan A Custom, som inte lĂ„ter helt pjĂ„kigt... 😄

Postat

Jag hÄller ocksÄ med att det Àr just Thomann som gÀller om det nu Àr de utlÀnska butikerna man vill gynna istÀllet för de svenska.

Vad du bör tÀnka pÄ Àr att man helst bör undvika att köpa cymbaler utan att sjÀlv ha provat dem först. Att köpa cymbaler Àr nÀstan

lika personligt som att köpa sig ett par skor eftersom varje exemplar lÄter olika trots att det Àr av samma modell och storlek.

Det Àr dock inte omöjligt att köpa cymbaler pÄ avstÄnd, men dÄ krÀver det att man för en dialog med den butik man ska köpa dem i sÄ att butikspersonalen fÄr en klar bild över vad för slags sound du Àr ute efter. I varje fall om man Àr nÄgot petig. Annars riskerar man att man fÄr cymbaler som inte passar ihop riktigt med varandra. För att det hÀr verkligen ska fungera sÄ krÀvs det naturligtvis att butikspersonalen Àr riktigt duktiga pÄ trummor och att dem personligen har egen stor rutin. De mÄste verkligen veta vad det handlar om och inte bara lÄtsas att kunna som det sÄ ofta dessvÀrre Àr i de flesta musikaffÀrer!

Butiker med riktigt duktig personal finns hÀr i Sverige: T.ex. Buller & BÄng i Göteborg, Slagverket och Birka Musik i Stockholm. Det finns Àven en butik i BorlÀnge, men den butiken vill jag inte alls rekommendera. Thoman har ocksÄ kunnig personal har jag fÄtt höra pÄ ganska nÀra hÄll Àven om jag inte har personlig erfarenhet av dem pÄ just trumsidan. Jag tror att du vÄgar handla dÀr ocksÄ om du vill komma lite billigare undan och du kan maila dem pÄ svenska om du vill. Men glöm inte att pruta i de svenska butikerna innan du bestÀmmer dig om var du ska handla nÄgonstans! Med lite prutning sÄ blir ju prisskillnaden jÀmtemot Thomann mindre och dÄ kanske det lönar sig att betala den extra kostnaden hÀr hemma istÀllet. PÄ vissa produkter sÄ Àr prisskillnaden mellan Sverige och Tyskland

rÀtt stor, men det gÀller lÄngt ifrÄn alla produkter! Vissa produkter blir tom. billigare att handla hÀr hemma.

Ta reda pÄ exakt vad du ska ha för cymbaler genom att rÄdfrÄga de svenska trumbutikerna först om du inte redan vet vad du ska ha. Sedan kollar du upp priset hos Thoman pÄ de cymbaler som du har kommit fram till att du vill ha. NÀr du vet priset hos Thomann sÄ talar du om Thomans pris för de svenska butikerna och sÀtter press pÄ dem nÀr du frÄgar vad du fÄr betala hos dem. För övrigt tycker jag inte att du ska fundera sÄ mycket mer pÄ vilket trumset du ska ha! Pearl Export Àr kanonbra trummor mÄnga Är framöver och med dem har du trummor som du kan vÀxa i rÀtt lÀnge törs jag lova dig!

HĂ€lsningar:

Ludgo-Pelle

Postat

Jag har vid flertalet tillfÀllen handlat pÄ www.musicstore.de och det fungerar utmÀrkt.

Billiga prylar, bra kundkontakt, hemleverans oftast inom en vecka och jag har för mig att de har mindre krÄngligt betalsÀtt Àn Thomann. Jag bestÀllde frÄn musicstore senast i torsdags och tror jag fÄr grejerna pÄ tisdag, enligt fraktföretaget.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.