Jump to content
Annons

Keyboarden triggar inte


petta

Recommended Posts

Hej alla glade cubas användare! har ett litet problem. har köpt ett lexicon alpha ljudkort med en keyrig49. I datorn har jag installerat cubase le 4. Mitt prolem är att jag kan spela in i audio tan några som helsta problem men min keyboard ligger lite efter när jag ska spela lite ackord till mina låtar. Vad gör man åt detta? Har kollat igenom device menyn 1000 gånger men förstår inte vart jag kan ändra detta. Det fungerar som sagt hur bra som helst i audio. Kan man ringa Mi7 om detta eller kan någon svara på hur jag ska förbättre latencyn på keyboarden?

tacksam för svar ....

petta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Du har valt Asio drivrutinerna som följer med Lexicon Alpha i Cubase?

Om ja då kan du ställa ned latencyn antingen i Cubase eller om Lexicon Alpha har en kontrollpanel.

Ställ ned latencyn så lågt som möjligt. Troligen kanske det knastrar när du spelar.

Höj successivt tills knastret är borta.

Ett tips är att ju mer man belastar datorn desto högre latency måste du ha för knaster uppstår vid hård belastning.

Jag kör låg latency i början när jag spelar in för att höja den när jag mixar och har många pluggar igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det skall finnas en parameter som heter latency.

Hittar du den inte i panelen så får du gå in i cubase.

Med din Alpha så följer det säkert med en installationsmanual.

Titta i denna så får du nog med alla detaljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

[Hej! Tittar ochletar efter en parameter men hittar ingen. Det som händer är jag höjer cpu sjunker min latency något

Just nu Input 6,803 output 73.696. Det har blivit lte bättre men undrarom jag gör rätt. Måste finnas något i cubas där man kan ändra den. Hittar inget VDT multitrack heller... konstigt.

Petta

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Har du verkligen ingen instruktion som du kan följa. Jag löste latency problem för en kompis genom att ögna igenom installationsinstruktionerna som följde med som en PDF. Det tog max 10 minuter.

Du skall ned på ca 11msek...

Här finns all dokumentation du behöver.

http://www.lexiconpro.com/ProductDownloads...ID=7&Type=0

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...