HelloK Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Hej! Har letat efter en trĂ„d som handlar om den hĂ€r kombinationen men inte hittat nĂ„gon, sĂ€g gĂ€rna till om det redan finns svar. Mitt problem Ă€r för hög latency nĂ€r jag ska spela in audio i Ableton. Jag kör Ableton i en PC och anvĂ€nder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 Ă€r ocksĂ„ installerat pĂ„ datorn, vad jag förstĂ„r kommer man bara Ă„t ljudkortets instĂ€llningar via Pro Tools? Jag har sĂ€nkt buffer size i Pro Tools till det lĂ€gsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stĂ€ngt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton stĂ„r det fortfarande 1024 samples, alltsĂ„ mĂ€rks det inte nĂ€r jag Ă€ndrar buffer sizen pĂ„ ljudkortet via Pro Tools. Hur ska man göra? Ăr det en jĂ€ttedĂ„lig kombination med detta ljudkortet och Ableton? Kan man komma Ă„t ljudkortets instĂ€llningar via en fristĂ„ende mjukvara? Tack pĂ„ förhand! Redigerat 30 oktober 2007 av HelloK
pistolpete Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Hej! Har letat efter en trĂ„d som handlar om den hĂ€r kombinationen men inte hittat nĂ„gon, sĂ€g gĂ€rna till om det redan finns svar. Mitt problem Ă€r för hög latency nĂ€r jag ska spela in audio i Ableton. Jag kör Ableton i en PC och anvĂ€nder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 Ă€r ocksĂ„ installerat pĂ„ datorn, vad jag förstĂ„r kommer man bara Ă„t ljudkortets instĂ€llningar via Pro Tools? Jag har sĂ€nkt buffer size i Pro Tools till det lĂ€gsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stĂ€ngt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton stĂ„r det fortfarande 1024 samples, alltsĂ„ mĂ€rks det inte nĂ€r jag Ă€ndrar buffer sizen pĂ„ ljudkortet via Pro Tools. Hur ska man göra? Ăr det en jĂ€ttedĂ„lig kombination med detta ljudkortet och Ableton? Kan man komma Ă„t ljudkortets instĂ€llningar via en fristĂ„ende mjukvara? Tack pĂ„ förhand! kolla under preferences i ableton sen audio sen hardware setup dĂ€r kommer iaf jag Ă„t mitt ljudkort och kan Ă€ndra allt sĂ„dan, du kanske redan testat det iof.
HelloK Postat 31 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 31 oktober 2007 đ SĂ„dĂ€rja! Hade stirrat pĂ„ den grĂ„ knappen Hardware setup men inte kommit mig för att klicka pĂ„ den... Synd för mig. Men tack tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.