Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har letat efter en trÄd som handlar om den hÀr kombinationen men inte hittat nÄgon, sÀg gÀrna till om det redan finns svar.

Mitt problem Àr för hög latency nÀr jag ska spela in audio i Ableton.

Jag kör Ableton i en PC och anvÀnder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 Àr ocksÄ installerat pÄ datorn, vad jag förstÄr kommer man bara Ät ljudkortets instÀllningar via Pro Tools? Jag har sÀnkt buffer size i Pro Tools till det lÀgsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stÀngt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton stÄr det fortfarande 1024 samples, alltsÄ mÀrks det inte nÀr jag Àndrar buffer sizen pÄ ljudkortet via Pro Tools.

Hur ska man göra?

Är det en jĂ€ttedĂ„lig kombination med detta ljudkortet och Ableton?

Kan man komma Ät ljudkortets instÀllningar via en fristÄende mjukvara?

Tack pÄ förhand!

Redigerat av HelloK
Annons
Postat
Hej!

Har letat efter en trÄd som handlar om den hÀr kombinationen men inte hittat nÄgon, sÀg gÀrna till om det redan finns svar.

Mitt problem Àr för hög latency nÀr jag ska spela in audio i Ableton.

Jag kör Ableton i en PC och anvÀnder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 Àr ocksÄ installerat pÄ datorn, vad jag förstÄr kommer man bara Ät ljudkortets instÀllningar via Pro Tools? Jag har sÀnkt buffer size i Pro Tools till det lÀgsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stÀngt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton stÄr det fortfarande 1024 samples, alltsÄ mÀrks det inte nÀr jag Àndrar buffer sizen pÄ ljudkortet via Pro Tools.

Hur ska man göra?

Är det en jĂ€ttedĂ„lig kombination med detta ljudkortet och Ableton?

Kan man komma Ät ljudkortets instÀllningar via en fristÄende mjukvara?

Tack pÄ förhand!

kolla under preferences i ableton sen audio sen hardware setup dÀr kommer iaf jag Ät mitt ljudkort och kan Àndra allt sÄdan, du kanske redan testat det iof.

Postat
🙂 SĂ„dĂ€rja! Hade stirrat pĂ„ den grĂ„ knappen Hardware setup men inte kommit mig för att klicka pĂ„ den... Synd för mig. Men tack tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.