Jump to content
Annons

Synthare sökes sthlm


AndyElectro

Recommended Posts

Söker någon/några att sätta ihop ett synthband med i sthlms-området!! Hårdvara!! Så replokal vore ju bra att grejja! Gärna nån som kan lägga sång/text.

Har just nu bara en K-Station med en del grymma Arpegg. ljud jag rattat fram! Och Roland MC303! Tänkte köpa en Korg Triton att leka med inom de närmsta dagarna! den är ju inte så dyr nu på beg. marknaden..

Har en del andra inköp på gång: Access Virus TI Keyboard, Electribe! Lite studio/replokals utrustn. men har ju inte råd med allt på en gång!

Vore kul att Repa/spelningar! Gärna lite satsning! Fördel att ha: Synth 🙂

Nån som kan tänkas intresserad!? verkar svårt att få tag i folk som vill spela just Synthpop! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Söker någon/några att sätta ihop ett synthband med i sthlms-området!! Hårdvara!! Så replokal vore ju bra att grejja! Gärna nån som kan lägga sång/text.

Har just nu bara en K-Station med en del grymma Arpegg. ljud jag rattat fram! Och Roland MC303! Tänkte köpa en Korg Triton att leka med inom de närmsta dagarna! den är ju inte så dyr nu på beg. marknaden..

Har en del andra inköp på gång: Access Virus TI Keyboard, Electribe! Lite studio/replokals utrustn. men har ju inte råd med allt på en gång!

Vore kul att Repa/spelningar! Gärna lite satsning! Fördel att ha: Synth :rolleyes:

Nån som kan tänkas intresserad!? verkar svårt att få tag i folk som vill spela just Synthpop! 😆

Inga Synthare här inte!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå!

Kanske lite överårig bara ...

Moog-bas?

Några slingor med Polysix (garanterat manuellt)?

En gammal Crumar Bit01 modulsynt med smörochbrödljud?

Vad tänker du dig?

Poppigt?

Svart?

Flummigt?

Lätt? Tungt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå!

Kanske lite överårig bara ...

Moog-bas?

Några slingor med Polysix (garanterat manuellt)?

En gammal Crumar Bit01 modulsynt med smörochbrödljud?

Vad tänker du dig?

Poppigt?

Svart?

Flummigt?

Lätt? Tungt?

Överårig :rolleyes: Kan man väl aldrig bli.. hur överårig då!? själv är jag 30! En moog bas aldrig fel! poppigt, svart och tungt! Ganska hård synthpop!

Tycker man får spela sig fram lite vad det blir! börja från början tillsammans skulle nog vara roligast! Vill inte ha ett band där bara en bestämmer utan alla lika delaktiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

45.

Jag skulle gilla ganska aggresiva klanger.

Gärna i kombination med motorsågar och gnistspridande metallkapar, typ ...

Showtime!

:rolleyes:

Gör nog mest musik rätt aggresivt och metalliskt! men du verkar vara en jazz-nisse!? inget fel i det men hur kommer det sig att du vill spela EBM Synth

Link to comment
Dela på andra sajter

45.

Jag skulle gilla ganska aggresiva klanger.

Gärna i kombination med motorsågar och gnistspridande metallkapar, typ ...

Showtime!

:rolleyes:

Drog dig över en kant efter första låten... ber om ursäkt! en hel del sköna grejjer på hemsidan!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog dig över en kant efter första låten... ber om ursäkt! en hel del sköna grejjer på hemsidan!!

Ingen fara. Tack för det!

Du kan väl se vad du får ihop för nåt. Skulle vara kul att köra live igen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog dig över en kant efter första låten... ber om ursäkt! en hel del sköna grejjer på hemsidan!!

Ingen fara. Tack för det!

Du kan väl se vad du får ihop för nåt. Skulle vara kul att köra live igen ...

Absolut! kanske är något klass skillnad på oss jag är väl mer amatör än proffs! men har spelat live för kanske en 10 år sen! Ska absolut se vad jag får tag i! bor du i sthlm!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köpa en Korg Triton att leka med inom de närmsta dagarna! den är ju inte så dyr nu på beg. marknaden..

Du kan få köpa min Triton LE61 om du vill.

Vad säljer du den för!? //Andy

Kan ju kolla in min sida http://www.andy-electro.webb.se har en liten skala av låtar jag gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan få den för 6000:- inkl ställ...Eller prutat och klart 5500:-.

Är den ute på annons!? närmsta dagarna för mig är väl framtill lön! 5500 är ju överkomligt! har haft en triton le förrut! kanske hade tänkt mig en större modell! men får man tänka till lite så kanske man skulle slå till!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! kanske är något klass skillnad på oss jag är väl mer amatör än proffs! men har spelat live för kanske en 10 år sen! Ska absolut se vad jag får tag i! bor du i sthlm!?

Jag är långt ifrån proffs, även om jag lirat sen jag var 10 bast (elgitarr, piano/orgel/synt, elbas) och programmerat sen jag var 20.

Lirade en del live tidigare, men det var några år sen.

Ska kolla din sida lite senare ...

Link to comment
Dela på andra sajter

m=912164&...ey=?[/url]

Nice... Helt klart!! gör du all musik själv!?

Ja, kör med Sonar 7 PE, Cubase4, Reason4 mm och har dom flesta Steinberg pluggarna +

Native pluggarna och Autria Moog pluggarna och en hel del hårdvara.

Är gitarrist i grunden imånga herrans år med tio gitarrer och en elbas som mest har

fått stått och se bra ut på sina stativ när syntharna tagit över.

Brukar säga att min kropp är hos syntharna men min själ är hos

gurorna. Thats it 2007.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...