nasakenai Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Hej.. jag och några kompisar har satt ihop ett band och repar i en kompis källare. vi har en 100w förstärkare med 2st ingångar, och där blir det problem. Eftersom vi har 2st gitarrister, en som sjunger och en basist som alla behöver 1st ingång i förstärkaren. så det jag undrar är om det går att koppla in allt i ett mixerbord (ex. Alto S8 mixer) och sedan koppla från mixern till förstärkaren utan att det blir dåligt ljud eller liknande. är helt jävla kass på sånt här så det skulle uppskattas om någon kunde hjälpa mig. tack på förhand mvh Jack ps. vi har inte råd i bandet att köpa en ny förstärkare och det är därför vi undrar om mixer alternativet funkar...
creel (oregistrerad) Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 (redigerat) Bara jag som inte riktigt fattar hur du tänkt? Har du tänkt att tre st skulle använda samma gitarrförstärkare samtidigt? 😉 och dessutom en basist. 😄 Hehehe, glöm. Redigerat 2 september 2007 av creel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.