Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.. jag och några kompisar har satt ihop ett band och repar i en kompis källare. vi har en 100w förstärkare med 2st ingångar, och där blir det problem. Eftersom vi har 2st gitarrister, en som sjunger och en basist som alla behöver 1st ingång i förstärkaren.

så det jag undrar är om det går att koppla in allt i ett mixerbord (ex. Alto S8 mixer) och sedan koppla från mixern till förstärkaren utan att det blir dåligt ljud eller liknande.

är helt jävla kass på sånt här så det skulle uppskattas om någon kunde hjälpa mig.

tack på förhand

mvh Jack

ps. vi har inte råd i bandet att köpa en ny förstärkare och det är därför vi undrar om mixer alternativet funkar...

Annons
creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Bara jag som inte riktigt fattar hur du tänkt?

Har du tänkt att tre st skulle använda samma gitarrförstärkare samtidigt? 😉 och dessutom en basist. 😄

Hehehe, glöm.

Redigerat av creel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.