Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Har någon av er råkat ut för följande?

Jag köpte häromdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvånansvärt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4).

Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom.

Senare testade jag installera Reason Adapted (Även om jag visste att det var en PPC version jag hade alzå 2.5) Inget napp med rewire, så jag hämtade hem en rewire update från propellerhead. Inget napp då heller.

För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det också denna gång gjorde. (Tänkte att Plogue eventuellt kunde mata in nåt nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altså under Rewire (en månad) men inte Reason adapted 2.5.

Nja, min fråga altså... Har någon av er fått Reason adapted 2.5 att funka på en MacBook Pro (intel)?

Ha de bra, å tack i förväg!

-F

Annons
Postat
Tjenare!

Har någon av er råkat ut för följande?

Jag köpte häromdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvånansvärt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4).

Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom.

Senare testade jag installera Reason Adapted (Även om jag visste att det var en PPC version jag hade alzå 2.5) Inget napp med rewire, så jag hämtade hem en rewire update från propellerhead. Inget napp då heller.

För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det också denna gång gjorde. (Tänkte att Plogue eventuellt kunde mata in nåt nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altså under Rewire (en månad) men inte Reason adapted 2.5.

Nja, min fråga altså... Har någon av er fått Reason adapted 2.5 att funka på en MacBook Pro (intel)?

Ha de bra, å tack i förväg!

-F

Tror tyvärr du måste ha en Intel-uppdatering till Reason. Nu är väl frågan om det finns till adapted 2.5. I ärlighetens namn tror jag inte det men det känns ruskigt snålt att det inte skulle fungera på Intel datorer..

Skriv gärna om du lyckas hitta något.

Själv kör jag (snart) samma rigg fast med fullversion av Reason och jag ser fram emot att jobba på det sättet 🙂 Hoppas du kommer igång också. f.ö. kan nämnas att Reason är värt att köpa i vilket fall som helst ;P

Postat

Tack för svaret!

Äh! de va nog de jag gissade, kollade Propellerskallarnas sida igår å de enda de erbjuder är uppdatering från 3.0 till 3.0.1 eller nåt.

Snålt verkligen med tanke på att IK-Multimedias prylar, altså lite versionerna updateras galant och med blixtsnabb support. Likaså Ableton. Jag lever nog utan Reason egentligen, även om det är ett strålande program, hade bara lust att mecka lite igår.

Ha de bra!

-F

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.