deadboy Postat 12 juni 2007 Postat 12 juni 2007 Tjenare! Har nĂ„gon av er rĂ„kat ut för följande? Jag köpte hĂ€romdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvĂ„nansvĂ€rt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4). Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom. Senare testade jag installera Reason Adapted (Ăven om jag visste att det var en PPC version jag hade alzĂ„ 2.5) Inget napp med rewire, sĂ„ jag hĂ€mtade hem en rewire update frĂ„n propellerhead. Inget napp dĂ„ heller. För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det ocksĂ„ denna gĂ„ng gjorde. (TĂ€nkte att Plogue eventuellt kunde mata in nĂ„t nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altsĂ„ under Rewire (en mĂ„nad) men inte Reason adapted 2.5. Nja, min frĂ„ga altsĂ„... Har nĂ„gon av er fĂ„tt Reason adapted 2.5 att funka pĂ„ en MacBook Pro (intel)? Ha de bra, Ă„ tack i förvĂ€g! -F
Anso Postat 12 juni 2007 Postat 12 juni 2007 Tjenare!Har nĂ„gon av er rĂ„kat ut för följande? Jag köpte hĂ€romdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvĂ„nansvĂ€rt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4). Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom. Senare testade jag installera Reason Adapted (Ăven om jag visste att det var en PPC version jag hade alzĂ„ 2.5) Inget napp med rewire, sĂ„ jag hĂ€mtade hem en rewire update frĂ„n propellerhead. Inget napp dĂ„ heller. För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det ocksĂ„ denna gĂ„ng gjorde. (TĂ€nkte att Plogue eventuellt kunde mata in nĂ„t nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altsĂ„ under Rewire (en mĂ„nad) men inte Reason adapted 2.5. Nja, min frĂ„ga altsĂ„... Har nĂ„gon av er fĂ„tt Reason adapted 2.5 att funka pĂ„ en MacBook Pro (intel)? Ha de bra, Ă„ tack i förvĂ€g! -F Tror tyvĂ€rr du mĂ„ste ha en Intel-uppdatering till Reason. Nu Ă€r vĂ€l frĂ„gan om det finns till adapted 2.5. I Ă€rlighetens namn tror jag inte det men det kĂ€nns ruskigt snĂ„lt att det inte skulle fungera pĂ„ Intel datorer.. Skriv gĂ€rna om du lyckas hitta nĂ„got. SjĂ€lv kör jag (snart) samma rigg fast med fullversion av Reason och jag ser fram emot att jobba pĂ„ det sĂ€ttet đ Hoppas du kommer igĂ„ng ocksĂ„. f.ö. kan nĂ€mnas att Reason Ă€r vĂ€rt att köpa i vilket fall som helst ;P
deadboy Postat 12 juni 2007 TrĂ„dstartare Postat 12 juni 2007 Tack för svaret! Ăh! de va nog de jag gissade, kollade Propellerskallarnas sida igĂ„r Ă„ de enda de erbjuder Ă€r uppdatering frĂ„n 3.0 till 3.0.1 eller nĂ„t. SnĂ„lt verkligen med tanke pĂ„ att IK-Multimedias prylar, altsĂ„ lite versionerna updateras galant och med blixtsnabb support. LikasĂ„ Ableton. Jag lever nog utan Reason egentligen, Ă€ven om det Ă€r ett strĂ„lande program, hade bara lust att mecka lite igĂ„r. Ha de bra! -F
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.