Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Har nÄgon av er rÄkat ut för följande?

Jag köpte hÀromdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvÄnansvÀrt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4).

Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom.

Senare testade jag installera Reason Adapted (Även om jag visste att det var en PPC version jag hade alzĂ„ 2.5) Inget napp med rewire, sĂ„ jag hĂ€mtade hem en rewire update frĂ„n propellerhead. Inget napp dĂ„ heller.

För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det ocksÄ denna gÄng gjorde. (TÀnkte att Plogue eventuellt kunde mata in nÄt nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altsÄ under Rewire (en mÄnad) men inte Reason adapted 2.5.

Nja, min frÄga altsÄ... Har nÄgon av er fÄtt Reason adapted 2.5 att funka pÄ en MacBook Pro (intel)?

Ha de bra, Ä tack i förvÀg!

-F

Annons
Postat
Tjenare!

Har nÄgon av er rÄkat ut för följande?

Jag köpte hÀromdagen en ny MacBookPro och installerade PT LE 7.1.1 vilket gick förvÄnansvÀrt smidigt efter massa strul med min förra dator (iBookG4).

Allting fungerade precis som det var menat och snabbt som attan dessutom.

Senare testade jag installera Reason Adapted (Även om jag visste att det var en PPC version jag hade alzĂ„ 2.5) Inget napp med rewire, sĂ„ jag hĂ€mtade hem en rewire update frĂ„n propellerhead. Inget napp dĂ„ heller.

För att felsöka installerade jag Plogue Bidule eftersom jag vet att det har fungerat tidigare, vilket det ocksÄ denna gÄng gjorde. (TÀnkte att Plogue eventuellt kunde mata in nÄt nytt rewire stuff i lib mappen) Plogue funkar altsÄ under Rewire (en mÄnad) men inte Reason adapted 2.5.

Nja, min frÄga altsÄ... Har nÄgon av er fÄtt Reason adapted 2.5 att funka pÄ en MacBook Pro (intel)?

Ha de bra, Ä tack i förvÀg!

-F

Tror tyvÀrr du mÄste ha en Intel-uppdatering till Reason. Nu Àr vÀl frÄgan om det finns till adapted 2.5. I Àrlighetens namn tror jag inte det men det kÀnns ruskigt snÄlt att det inte skulle fungera pÄ Intel datorer..

Skriv gÀrna om du lyckas hitta nÄgot.

SjĂ€lv kör jag (snart) samma rigg fast med fullversion av Reason och jag ser fram emot att jobba pĂ„ det sĂ€ttet 🙂 Hoppas du kommer igĂ„ng ocksĂ„. f.ö. kan nĂ€mnas att Reason Ă€r vĂ€rt att köpa i vilket fall som helst ;P

Postat

Tack för svaret!

Äh! de va nog de jag gissade, kollade Propellerskallarnas sida igĂ„r Ă„ de enda de erbjuder Ă€r uppdatering frĂ„n 3.0 till 3.0.1 eller nĂ„t.

SnÄlt verkligen med tanke pÄ att IK-Multimedias prylar, altsÄ lite versionerna updateras galant och med blixtsnabb support. LikasÄ Ableton. Jag lever nog utan Reason egentligen, Àven om det Àr ett strÄlande program, hade bara lust att mecka lite igÄr.

Ha de bra!

-F

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.