Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

En polare berättade idag att han skulle köpa ett digitalt trumset och jag har precis beställt en Macbook till min musikhobby.

Så vi tänkte att det borde ju vara ganska så nice att åka ut till deras sommarstuga, ta med datorn, digitalsetet, gitarr/bas och koppla av och spela in lite musik och vi vill ju använda digitalsetet för att styra EZ Drummer.

Men så satt jag och tänkte.

Jag har en toneport ux2 och den har väl inge midi vad jag förstått.

Men finns det då någon midikabel (för det är det som ska in i trumsetet?) som sen blir usb så man kan koppla det direkt till macbooken?

Eller måste det bli nån annan lösning?

Tacksam för svar 🙂

Ha det!

Annons
Postat
Tjena!

En polare berättade idag att han skulle köpa ett digitalt trumset och jag har precis beställt en Macbook till min musikhobby.

Så vi tänkte att det borde ju vara ganska så nice att åka ut till deras sommarstuga, ta med datorn, digitalsetet, gitarr/bas och koppla av och spela in lite musik och vi vill ju använda digitalsetet för att styra EZ Drummer.

Men så satt jag och tänkte.

Jag har en toneport ux2 och den har väl inge midi vad jag förstått.

Men finns det då någon midikabel (för det är det som ska in i trumsetet?) som sen blir usb så man kan koppla det direkt till macbooken?

Eller måste det bli nån annan lösning?

Tacksam för svar 🙂

Ha det!

Hos Thomann

Eller hos musikbörsen

Postat

Ah! Det var så enkelt alltså. 🙂

Lyckades ändå inte hitta något själv även fast jag sökte runt ett tag.

Så tack ska du ha!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.