Jump to content
Annons

Rengöra bildskärm


Johan Paul

Recommended Posts

Även de mest banala frågorna måste även ibland ställas:

Hur rengör jag bäst min lite smutsiga bildskärm på min laptop? Kan jag bara torka av den med en trasa. Kan jag använda nåt medel, eller bör jag rentav köpa några speciella wipes a la våtsevetter speciellt framtagna för ändamålet?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Så här rengör du LCD-skärmen:

1. Stäng av datorn eller bildskärmen. Det är möjligt att du måste stänga av datorn för att kunna stänga av bildskärmen.

2. Fukta en ren, mjuk, luddfri trasa eller papper med endast vatten

3. Torka skärmen. Spraya inte vätska direkt på skärmen.

Förutom detta tips finns det ju såna där rengöringsservetter, billigt. Lär ju finnas på Clas Ohlson och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Köp speciell luft på behållare och pump som kan appliceras på den flaskan. Luften puffar du på skärmen. Men den kan även användas med stor fördel till tangentbord, som väl är det egentliga huvudområdet. Till det en fiberduk från Hama, avsedd för fin optik. Huvudområdet härför är scanners m.m. Till skärmen använder du främst fuktade servetter avsedda för bildskärm. De skall lätt lossna från varandra och från behållaren.

Detta har jag. Beställes t.ex. från Scandinavian Photo för endast inalles 800 kr.

Var rädd om grejerna.

bibblan//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...