Jump to content
Annons

Ny låt fra stuilui.com


tovenil

Recommended Posts

Annons

Detta var mycket svårt att kommentera. Inte för att jag vill påstå att det jag brukar lyssna på är normalt.. men i mina öron var det en rätt konstig låt (inte menat på ett negativt sätt!).

Jag kommenterar inte mixen då jag har kass lyssning här. Men det jag kan höra här att det är rätt galna trummor som skulle tjäna på att vara mycket mer avskalade. Sen saknar jag en rejäl bakgrund. Som det är nu så är det som att sången är bakgrunden och alla små synthar och strings blir som ett lead på det.

Lägg på en fin bas i bakgrunden och lite mer strängar så ska det nog ordna sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket svårt att kommentera. Inte för att jag vill påstå att det jag brukar lyssna på är normalt.. men i mina öron var det en rätt konstig låt (inte menat på ett negativt sätt!).

Jag kommenterar inte mixen då jag har kass lyssning här. Men det jag kan höra här att det är rätt galna trummor som skulle tjäna på att vara mycket mer avskalade. Sen saknar jag en rejäl bakgrund. Som det är nu så är det som att sången är bakgrunden och alla små synthar och strings blir som ett lead på det.

Lägg på en fin bas i bakgrunden och lite mer strängar så ska det nog ordna sig.

Takk for feedback!

Er enig med deg i mye av det du foreslår. Vokalen på være høyere, og mindre delay. Dessuten er den litt lav i pitch her og der. Men venter med det til jeg har kjøpt en micpreamp. Er ikke helt fornøyd med vokallyden som den er.

Skal mikse den på nytt om noen uker. Denne miksen er miksa i noen beyerdynamic hodetelefoner, med vilje. Fordi jeg legger ut musikken på nett, og de fleste der hører musikk i små hørlurer. (Jeg har noen bx5 som monitor som jeg bruker til vanlig,) Når det gjelder bass, er det et problem for meg å stille. Jeg synes det er vanskelig. Den ene synthen på låten ER faktisk bassgangen, fikk den ikke til å låte ordentlig, så jeg tok den opp en oktav og fant en annen lyd. Det er synthen på venstre side i hørlurene. Takk for tipsene. Det er greit med litt konstruktiv kritikk. Det skal nok litt til før det låter fett. Ska legge ut ny link når jeg har en ny miks. Tove

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...