Jump to content
Annons

Dual DDR hjälp!


TonyHEX

Recommended Posts

Det är så att jag har införskaffat ett Asus A7n8X moderkort. På det finns möjlighet att köra två likadana DDR minnen i sk Dual Channel mode, vilket ska vara brutalt (läs: Snabbt som bus) har jag hört.

Men, jobbigt nog så finns det inga 1024Megs Corsair 2700 matched pairs att få tag på verkar det som, inte på någon svensk butik iaf.

Då till min lilla fundering: Om man nu köper två exakt likadana, separata 512Megs minnen, kommer dessa fungera i dual mode, eller är det något speciellt med just Matched pairs-paketen?

Någon som med 100% säkerhet kan svara på om detta fungerar? Vore ju tråkigt att köpa två 512or för typ över 2000:- och så funkar det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har åxå ett Asus motherboard, ett P4P800 deLuxe, men jag gick på KingMax 512;or istället. 3 stycken blev det (Win Me klarar inte mer än 1,5 GB RAM) och frågan är om det inte blev overkill. Dessa minnen kostade minst a´ GB och där är livtids garanti. Det där med "matched pairs"-paketen luktar lite lurendrejeri. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...