Jump to content
Annons

Quizz_kid - Where My Finger Belongs


Recommended Posts

LÅTNAMN: Where my finger belongs

ARTIST/GRUPP: Quizz_kid

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 5.45

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 MB

STATUS: Färdig skiss

Har suttit och lekt lite under mellandagarna. Det här är resultatet. Jag vet inte om det är lite väl grötigt med alla syntar. Trummorna är enformiga och ganska tråkiga som vanligt, men melodin är jag ganska nöjd med...

b.t.w., i vilken fack skulle ni placera låten?

quizzkidwheremyfingerbelongs.mp3

Redigerat av quizz_kid
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen aning vilken stil - New wave kanske, fast ändå inte.

Trummorna skulle jag bytt ut mot nåt som inte härmar akustiska trummor.

Snygga harmisar vid 3,20 när du modulerar lite. Varför kom gitarren in så sent. Så fort den dök upp blev det mer liv i arret.

Ett tydligare tema/melodi som kanske framförs med sång, eller sax kanske hade nog lyft detta, eftersom jag tycker det blir lite anonymt i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning vilken stil - New wave kanske, fast ändå inte.

Trummorna skulle jag bytt ut mot nåt som inte härmar akustiska trummor.

Snygga harmisar vid 3,20 när du modulerar lite. Varför kom gitarren in så sent. Så fort den dök upp blev det mer liv i arret.

Ett tydligare tema/melodi som kanske framförs med sång, eller sax kanske hade nog lyft detta, eftersom jag tycker det blir lite anonymt i längden.

Gitarren var jag lite försiktig med. Den är ointonerad sedan 4 år tillbaka och låter ganska piss. Är lite sparsam därav.

Ett tydligare tema säger du... Nån sång blir det definitivt inte. En sax hade verkligen lyft låten, men då jag saknar tillgång blir det problem där.

Trummorna vet jag inte vad jag skall göra med. Dom låter ju piss. Jag ska testa att jobba med mindre akustiska trummsamplingar, men jag tror det kommer låta lika illa. Jag skulle verligen behöva hjälp med trummor. Vad man skall tänka på o.s.v...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...