Jump to content
Annons

Pyrocide - The Lost One


Elfgren

Recommended Posts

LÅTNAMN: The Lost One

ARTIST/GRUPP: Pyrocide

GENRE: Metal/Hårdrock

LÅTLÄNGD: 5:40

KOMPOSITÖR: Erik Arkö

PRODUCENT: Jag?

EV. MEDVERKANDE: Anton Elfgren (trummor), Erik Arkö (sång & bas), John Nilsson Tysklind (Gitarr)

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: MP3

STORLEK: 9.38 MB

STATUS: Börjar bli färdig

LÄNK: Pyrocide - The Lost One (Ny version, samma länk)

Har haft två dagar att spela in 4 låtar. Jag tog på mig mixandet eftersom jag kommer lära mig en del av det och för att det blev billigare 😄 Jag har just nu en del synpunkter om vad som ska fixas till osv.. Men det vore bra och höra era synpunkter också. Är också medveten om att det är en del fel i spelandet här och där, hade lite tajt med tid så det blev oftast inte mer än en tagning. Kommentera också gärna själva låten i sig om ni vill. Tjoflöjt.. 😱

Redigerat av Elfgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker att det tar alldeles för lång tid innan sången kommer igång. Trodde att det var en instrumental låt först. Övergångarna från de mer hårda partierna till de lugna känns lite abrupta. Känns mer som två olika låtar som satts ihop. Soundet på sången låter okej till de lugna partierna men till de hårda låter det inte alls bra. Låter lite mycket reverb på det och även lite för högt mixat. Skulle också vilja ha mer jävlaranamma i sången under de hårda partierna. Nu känns det som att sången är likadan både på det lugna och det hårda.

Annars lät det helt okej! Fortsätt jobba på mixen och lägg upp en till version!

Link to comment
Dela på andra sajter

RayBlake (oregistrerad)

Basljudet är ju inte fint... Det kanske beror på att det är inspelat med ett dåligt instrument, skulle nog lägga mer tid på att få basljudet att låta fetare, kanske lite dist på? sen händer det mycket med ljudvolymen när sången kommer in, tycker att hela mixen flyger hit och dit... men men... det ska nog gå bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilket system detta är inspelat på men dubla upp bas spåret ...ett lite mera diskant rikt ett mera basing skär lite mellan register så kanske man slipper lite av klonkandet,,,,

Sång ljudet är väl inte det mest upphetsade heller ...

Men gött spelat ni verkar tajta även under tidspress verkar det som..

Tony

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt!!

Tycker som tidigare talare att introt känns för långt.

Ljudbilden i de lugna partierna gillar jag, lagom panorerat, inget av instrumenten tar överhanden och sången får bra med plats men ligger bra i ljudbilden.

Tycker dock att ni förstör det hela i de tyngre partierna. Diskanten försvinner nästan helt och ger känslan av att volymen på instrumenten sänks men att sången ligger orörd och hamnar lite för sig själv utanför mixen. Ni har lyckats få till det där typiska "metallica" soundet från svarta albumet med en bred djup bas som gör att det krävs mycket bra högtalare för att man skall kunna spela någon högre volym utan att det skorrar, samt att det nästan är omöjligt att få riktigt tryck i det.

Skulle vilja ha en lite smalare bas med mer driv istället, samt lite "argare" sång på de tunga partierna.

Keep up the good work 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Basgitarren låter bra, men det platsar inte riktigt i mixen. Introt var måttligt illa. I versen skulle den cleana gitarren behöva mycket mera kompresison. Framförallt med hörlurar, det känns som nån stack nånting vasst i ena örat och vred omkring sakta men säkert. Sen när distgitarren börjar så är sången igen högre än allt annat. Cymbalerna distar illa på vissa ställen. Överlag är trumsoundena bra, med vissa untantag då det gäller plåtarna.

Mixen som helhet är nog inte bra, listening fatigue kommer mycket snabbt. Råmaterialet är det inget fel på direkt. Men det sitter liksom inte ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...