Marv Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Ja, vilket ska jag satsa på? Vill ha ett förhållandevis enkelt verktyg för pollering av mina mixar.....pysslar mest med elektronisk musik i olika former. Vad är era erfarenheter av dess verktyg? Tack! /M
FredrikMikaelsson Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Personligen tycker jag du ska använda dig av något annat program vid mastring men om jag måste välja så tar jag nog iZotope Ozone 3. Tycker t-racks färgning av ljudet inte tilltalar mig riktigt... Men det är nog en smaksak, har bara "provat" de båda. /Fred
Marv Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Postat 24 oktober 2006 Ok, så vad är din rekommendation om man bortser från dessa program? (Sitter på en Mac.....)
FredrikMikaelsson Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Hoppla, Mac ja, då är det väl Logic som det även går att mastra i eller varför inte det medföljande mastringsprogget Waveburner. Har mastrat mina låtar waveburner, men det är ju de externa pluggarna som ger det lilla extra där. Jag skulle nog prova iZotope om jag vore dig, men du tänk på att ha koll på vad det är du gör när du väljer de olika förinställningarna. På så vis lär du dig hur du kan mastara utan mastringsplugg, o det är inte helt fel att veta vad man gör /Fred
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.