Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej forumet! 🙂

Jag har hållt på med fruityloops i ett par månader och har irriterat mig på att det står "can´t load an effect into a channel" när jag försöker lägga in en eq eller vad som helst i stepsequensern. Eller t.ex. steinberg voicemachine...samma problem!

Vad gör jag för fel? 🙂

Annons
awt (oregistrerad)
Postat

effekt pluggar placerar du i mixern! channes är för samples, instrument pluggar mm...

all sådan här info finns i manualen och den är väldigt lättläst, enkelt att snabbt hitta till det man vill läsa om eller att snabbt lokalisera problemet.

Postat
gör det så med alla vst fx pluggar?

Nope, bara vissa grejjer, t.ex. inte Zeta+ eller Vanguard utan bara fruityloops inbyggda pluggar

effekt pluggar placerar du i mixern! channes är för samples, instrument pluggar mm

Aah, okej..ska försöka 🙂 thx 🙂

Postat

kan förstå att det är lite svårt i början men man lär sig till slut..bara prova på vad som är vad via mixern eller channel när du ska lägga till pluggar..

enligt mig så är detta ett stort minus när dom inte har kommi på en sån prog inne i fruity progget som kan klura ut vad som är en fx och instrument..då vore detta simpelt och problemen mindre

Postat

Jo, håller med dig pekka...

förresten, finns det någon bättre "text to speech" än den inbyggda i FL, någon plugg eller något? =)

Personligen har man väl ingen vidare sångröst

awt (oregistrerad)
Postat
enligt mig så är detta ett stort minus när dom inte har kommi på en sån prog inne i fruity progget som kan klura ut vad som är en fx och instrument..då vore detta simpelt och problemen mindre

så jävla jobbigt att hålla koll på sina pluggar är det väl inte ? (jag har ändå FX pluggar så det täcker nästan hela fönstret.) den biten är dock störig, att när man har så pass många pluggar att det blir en "lång lista" istället för ett "vraka och välja fönster" så tar det sådär tusen år att bläddra bland pluggarna...

Postat

"finns det någon bättre "text to speech" än den inbyggda i FL, någon plugg eller något? =)" tyvärr...människans röst är så svår att kunna få till med nå instrument så jag tror att det är rätt omöjligt.

" så jävla jobbigt att hålla koll på sina pluggar är det väl inte ? (jag har ändå FX pluggar så det täcker nästan hela fönstret.) den biten är dock störig, att när man har så pass många pluggar att det blir en "lång lista" istället för ett "vraka och välja fönster" så tar det sådär tusen år att bläddra bland pluggarna..."

jag tycker iaf att det är jobbigt att söka fx pluggarna och vst pluggar till sin rätta..har dock tagit bort en massa som inte jag använder och tar onödig plats i burken..men det är ju så man hittar sina favvo plugs=)...men som sagt om denna såkallade finess kunde uppfinnas i fruity så skulle det inte sitta helt fel

Postat

🙂 - Dubbelpostning?

Citerar mig själv:

"Can´t load an effect to an channel" - Det är precis vad det står. Du kan inte ladda in en effekt som ett ljud utan du läögger en effekt som en effekt på ett ljud. Lägg den i [FX] delen och inte i SS delen så slipper du problemet. Om du inte vet vad Fx delen är så är det bara att söka här på forumet och jag garranterar dig mer än 10 trådar som innehåller ämnet .
"finns det någon bättre "text to speech" än den inbyggda i FL, någon plugg eller något? =)" tyvärr...människans röst är så svår att kunna få till med nå instrument så jag tror att det är rätt omöjligt.

Liknande pluggar på marknaden är likvärdiga tycker jag, har inte satt in mig i TEXT to spech riktigt men du kan använda "Fruity vocoder" för att snygga till dom. Om du ghillar att sjunga själv med sjuger kasst kan du kolla på "Melodyne". Eller nått annat "Autotune" program.

Om du har en ny fråga: Gör en ny tråd snälla annars blir det så rörigt.

Postat

Liknande pluggar på marknaden är likvärdiga tycker jag, har inte satt in mig i TEXT to spech riktigt men du kan använda "Fruity vocoder" för att snygga till dom. Om du ghillar att sjunga själv med sjuger kasst kan du kolla på "Melodyne". Eller nått annat "Autotune" program.

dessa funkar till en viss del bra men men..man kan aldrig få till en dålig röst att låta bra tyvärr....om man inte kan sjunga bra ...då skippar man det helt enkelt och låter nån annan göra detta istället:) simple as that

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.