Jump to content
Annons

vissa channels fungerar inte


mandarini

Recommended Posts

Hej forumet! 🙂

Jag har hÄllt pÄ med fruityloops i ett par mÄnader och har irriterat mig pÄ att det stÄr "canŽt load an effect into a channel" nÀr jag försöker lÀgga in en eq eller vad som helst i stepsequensern. Eller t.ex. steinberg voicemachine...samma problem!

Vad gör jag för fel? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
awt (oregistrerad)

effekt pluggar placerar du i mixern! channes Àr för samples, instrument pluggar mm...

all sÄdan hÀr info finns i manualen och den Àr vÀldigt lÀttlÀst, enkelt att snabbt hitta till det man vill lÀsa om eller att snabbt lokalisera problemet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

gör det sÄ med alla vst fx pluggar?

Nope, bara vissa grejjer, t.ex. inte Zeta+ eller Vanguard utan bara fruityloops inbyggda pluggar

effekt pluggar placerar du i mixern! channes Àr för samples, instrument pluggar mm

Aah, okej..ska försöka 🙂 thx 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

kan förstÄ att det Àr lite svÄrt i början men man lÀr sig till slut..bara prova pÄ vad som Àr vad via mixern eller channel nÀr du ska lÀgga till pluggar..

enligt mig sÄ Àr detta ett stort minus nÀr dom inte har kommi pÄ en sÄn prog inne i fruity progget som kan klura ut vad som Àr en fx och instrument..dÄ vore detta simpelt och problemen mindre

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo, hÄller med dig pekka...

förresten, finns det nÄgon bÀttre "text to speech" Àn den inbyggda i FL, nÄgon plugg eller nÄgot? =)

Personligen har man vÀl ingen vidare sÄngröst

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

awt (oregistrerad)
enligt mig sÄ Àr detta ett stort minus nÀr dom inte har kommi pÄ en sÄn prog inne i fruity progget som kan klura ut vad som Àr en fx och instrument..dÄ vore detta simpelt och problemen mindre

sÄ jÀvla jobbigt att hÄlla koll pÄ sina pluggar Àr det vÀl inte ? (jag har ÀndÄ FX pluggar sÄ det tÀcker nÀstan hela fönstret.) den biten Àr dock störig, att nÀr man har sÄ pass mÄnga pluggar att det blir en "lÄng lista" istÀllet för ett "vraka och vÀlja fönster" sÄ tar det sÄdÀr tusen Är att blÀddra bland pluggarna...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

"finns det nÄgon bÀttre "text to speech" Àn den inbyggda i FL, nÄgon plugg eller nÄgot? =)" tyvÀrr...mÀnniskans röst Àr sÄ svÄr att kunna fÄ till med nÄ instrument sÄ jag tror att det Àr rÀtt omöjligt.

" sÄ jÀvla jobbigt att hÄlla koll pÄ sina pluggar Àr det vÀl inte ? (jag har ÀndÄ FX pluggar sÄ det tÀcker nÀstan hela fönstret.) den biten Àr dock störig, att nÀr man har sÄ pass mÄnga pluggar att det blir en "lÄng lista" istÀllet för ett "vraka och vÀlja fönster" sÄ tar det sÄdÀr tusen Är att blÀddra bland pluggarna..."

jag tycker iaf att det Àr jobbigt att söka fx pluggarna och vst pluggar till sin rÀtta..har dock tagit bort en massa som inte jag anvÀnder och tar onödig plats i burken..men det Àr ju sÄ man hittar sina favvo plugs=)...men som sagt om denna sÄkallade finess kunde uppfinnas i fruity sÄ skulle det inte sitta helt fel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

🙂 - Dubbelpostning?

Citerar mig sjÀlv:

"CanŽt load an effect to an channel" - Det Àr precis vad det stÄr. Du kan inte ladda in en effekt som ett ljud utan du lÀögger en effekt som en effekt pÄ ett ljud. LÀgg den i [FX] delen och inte i SS delen sÄ slipper du problemet. Om du inte vet vad Fx delen Àr sÄ Àr det bara att söka hÀr pÄ forumet och jag garranterar dig mer Àn 10 trÄdar som innehÄller Àmnet .
"finns det nÄgon bÀttre "text to speech" Àn den inbyggda i FL, nÄgon plugg eller nÄgot? =)" tyvÀrr...mÀnniskans röst Àr sÄ svÄr att kunna fÄ till med nÄ instrument sÄ jag tror att det Àr rÀtt omöjligt.

Liknande pluggar pÄ marknaden Àr likvÀrdiga tycker jag, har inte satt in mig i TEXT to spech riktigt men du kan anvÀnda "Fruity vocoder" för att snygga till dom. Om du ghillar att sjunga sjÀlv med sjuger kasst kan du kolla pÄ "Melodyne". Eller nÄtt annat "Autotune" program.

Om du har en ny frÄga: Gör en ny trÄd snÀlla annars blir det sÄ rörigt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Liknande pluggar pÄ marknaden Àr likvÀrdiga tycker jag, har inte satt in mig i TEXT to spech riktigt men du kan anvÀnda "Fruity vocoder" för att snygga till dom. Om du ghillar att sjunga sjÀlv med sjuger kasst kan du kolla pÄ "Melodyne". Eller nÄtt annat "Autotune" program.

dessa funkar till en viss del bra men men..man kan aldrig fÄ till en dÄlig röst att lÄta bra tyvÀrr....om man inte kan sjunga bra ...dÄ skippar man det helt enkelt och lÄter nÄn annan göra detta istÀllet:) simple as that

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...