Jump to content
Annons

Papperskorgen eller Skivhyllan?


Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Nu är första demon inspelad och färdig!

http://myspace.com/olovnystrom

Med rubriken menat är det inte ljudkvalité, mer hur låtarna är som låtar... demon är inspelad i mitt garage, på två kanaler... Lite svårt att få allt att låta som man vill då... 🙂 (trummor, bas, gitarrer, sång osv...)

Gå in och lyssna, kom gärna med kritik, tankar, funderingar eller rent ut sagt beröm!

/Chip

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade precis börjat anteckna lite tips på hur du skulle kunna få detta att fungera bättre ljudmässigt, men så såg jag dina inspelningsförutsättningar och inser att det låter bra utifrån det 😕

Låtarna har pontential. men enligt mig bör du jobba lite på arangemangen. Allt låter väldigt mycket live-spelning. Fundera över om hur du kan separera gitarrerna, nu låter det som om alla spelar samma sak. Prova att lägga vissa partier i andra oktaver, och jobba med dynamiken. Vissa gitarrer kan i vissa stycken vara helt tysta, för att sedan byggas upp mot refrängerna. Det känns som om låtarna låter väldigt lika varandra nu, och det händer inte så mycket i arrangemangen.

MEN DETTA GÅR ATT BYGGA PÅ 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag håller helt med dig... Utifrån det perspektiv jag tror att du har 😉

Eftersom jag visste att vi inte hade så bra förutsättningar när vi spelade in så tänkte jag att då är det bättre att göra en bra "live-inspelning" istället för att få en någorlunda bra "riktig" inspelning...

Jag måste säga att jag är nöjd med resultatet... Visst, lite bättre punch i bas/kagge osv skulle musiken må bra av! Men eftersom jag inte hade någon kaggemick vid inspelandets stund... (fick bli en 58 istället) så bestämde jag mig för att ge basen lite av samma karaktär...!

Nu har jag dock köpt en Shure beta 52A och fyra 57or, två MXL603s.. väntar bara på mitt ljudkort (saffire pro 8 kanaler), så det lär bli lite mer "ordentliga" inspelningar iframtiden.. Nog för att jag ändå gillar inspelnigen vi gjort... om det bara fanns det som jag klagade på högre upp i texten!

Känns bra att du tycke låtarna har potential.. för det är ändå det man är ute efter, sen gäller det bara att använda dom på rätt sätt! Det brukar komma mer och mer eftersom. Vi har bara repat 4 gånger tillsammans än så länge, har vårna första spelning om lite drygt en vecka! Vi är dock alla fem erfarna musiker... så vi börjar inte på noll om man säger så=)

/Chip

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...