Jump to content
Annons

Elektronika/Down Tempo låt


Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Hej!

Jag har suttit lite med den här låten i Reason och nu undrar jag helt enkelt vad ni tycker? Vad kan förbättras o.s.v. Konstruktiv kritik i mängder 😄 Det är det man lever för 😏

tack och hej sålänge!

/Victor

Beatcraft___O39u.mp3

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Börja med att kika här. 😏

Låten är väl helt ok.. Lite svårplacerad/bedömd musik, skulle säkert funka i nått intro till nån kriminalserie på Tv5.. Bakgrundsmusik i nån rulle, med fördel någon där graffiti är i fokus..

Sen kan du ju jobba på mix å master lite.. Men det är ju helt ok ljudmässigt. 😄

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar lite mysigt med klonkande i stora rum... väntar på att det ska sätta fart... :-)

Arpeggioslingan som smyger sig in kunde varit lite intressantare melodiskt sett. Trummorna passade inte riktigt in i mitt tycke, låter alldeles för torra fast utan finess. Mer variation och modulation på kickljudet, lite mer svängig trumprogrammering, och definitvt ett roligare snareljud skulle vara bra, och gör något bättre av rimshotsmattret, det passa inte in alls. Högpassfiltrera eller nåt, och gör det mer levande.

Fin passage runt 1:47 och framåt när det flyter ut i stora rum igen.

I allmänhet skulle jag vilja ha mer intressanta och svängiga trummor, som du kanske märkt ;-) Ge dig på dom med EQ och lite effekter, kanske lite dist här och där. Och gör mer småförändringar om du har en så pass kort grundloop som du använder, se till att få lite LFO-moduleringar och annat gojs :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...