PerkaBalo Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Vet inte om denna tråd hamnat rätt men.. Om jag spelar in 4låtar på en CD som jag sedan bränner ner på 5ex. Delar ut dom till vänner och främlingar.... hur kan jag skydda musiken så att inte nått annat band tar det och säjer att det är deras/ samma fråga om omslaget?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Posta en platta med låtarna till dig själv och lägg undan brevet oöppnat. Poststämpeln räcker som bevis på att du hade musiken först och det är alltså du som har skrivit/spelat in den. Att rapportera till STIM har inte alls med saken att göra som många verkar tro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 gärna med mottagningsbevis (postilonen vet) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Posta en platta med låtarna till dig själv och lägg undan brevet oöppnat. Poststämpeln räcker som bevis på att du hade musiken först och det är alltså du som har skrivit/spelat in den. Att rapportera till STIM har inte alls med saken att göra som många verkar tro. OBS! Det måste vara ett rekommendertat brev. Annars gäller det inte som bevis vid tvist. OBS! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PerkaBalo Postat 11 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2004 man tackar!! 😄😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Norén Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 om du licensiera din musik under creative commons har folk en tendens att vara schysstare men man kan ju alrdig skydda sig mot stora konglomerat..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 http://www.stim.se/stim/prod/stimsajt.nsf/...1256C0E00411C1D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Om du är så bra att någon vill sno din musik så borde det inte vara nåt problem att få stora uppdrag som genererar stora pengar och isåfall har du råd att låta ett förlag sno hälften av kakan i utbyte mot bevakning av din upphovsrätt. Men jag gissar att så inte är fallet? Då har du i princip inget att oroa dig för; fortsätt att göra musik och ha kul istället för att fundera över business-tråk, är mitt tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PerkaBalo Postat 11 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2004 självklart är det så att man bara ligger på nivå ROLIGT. men ändå lite roligt att lära sig mer, men tack för tipset "nattvaktaren" 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.