MrMetal Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Jag är jätte dålig när det gäller ljudkort om hur man ställer in saker och kopplar bra osv.....Före detta kort hadde jag ett sunkigt st audio c-port 8 in ut. Och jag andvänder mixer som interface..mickarna in i bordet..ut genom direct out in i ljudkortet och monitorerna inkopplade i bordet oxå. Och nu är problemet att jag vill andvända dom 2 preamps som finns på motu kortet..och dom kommer jue inte höras om jag har monitorerna inkopplade i bordet. Jag har hört att den ska ha nån typ av direct monitoring eller nått sånt...hur funkar det..? Jag installerade kortet först idag så jag har inte hunnit testa det ordenligt men det såg krångligt ut..🙂 all typ av lätthanterig info och hjälp uppskattas! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 (redigerat) Förslagsvis kopplar du monitorerna i ljudkortet istället 😆 Mycket riktigt har MOTUs ljudkort (jag antar att du menar att du har ett 828mkII?) direct monitoring. Du har ett program på datorn som installerades med drivrutinerna som heter CueMix. Där kan du mixa din monitorlyssning. Allt som spelas upp från datorn, samt det som du mixar fram i CueMix, kommer att spelas upp på från ett upp till fyra olika utgångspar, vilka får du specifiera själv. SÅ: Alla ljudkällor in i mixerbordet Alla mixerbordets direct outs till ljudkortets ingångar Monitorerna i ljudkortets main outs Säg till om det är något du inte förstår, men försök att göra som jag beskrev ovan. Hittar du CueMix så ska det inte vara så svårt att förstå. Om du har någon snabb fråga kan du lägga till mig på msn om du vill och har möjlighet. Redigerat 7 september 2006 av Richard Olsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMetal Postat 10 september 2006 Trådstartare Dela Postat 10 september 2006 jo cue mixen fattar jag itne riktigt. Sen äre lite mer problem men jag har addat dig på msn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.