Jump to content
Annons

PA till repan


Oskar_E

Recommended Posts

Jo, vi ska införskaffa PA till repan och jag insåg att jag är en newbie på det området så jag vänder mig till er! Vi behöver ett PA som fixar att trycka Sång, piano och orgel tillräkligt bra för att överösta 2 gitarrer och trummor.

Frågan är väl om vi ska ha två toppar+en liten baslåda eller bara två lådor, jag vet inte om baslåda gör så himla mycket i repan men jag tänkte att det kan vara bra att kunna bära med sig PAt ut på gig och då ha möjlighet att micka upp allt mer eller mindre och fortfarande ha ok ljud för små lokaler.

Såg på jam att deras JJlabs PA var rätt billiga och såg lätta att transportera ut. Men är dom bra? Vi letar efter lite billigare alternativ...

Vore tacksam för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tror inte ni behöver baslåda. det är ju inga "basintstrument".

Jag har erfarenhet från laney och kustoms pa-paket, funkar bra när vi repar och då ska de överröstar trummor, bas, två gitarrer, slagverk och brass typ.

jag tror inte det är nån jätteskillnad i lågprisklassen. Kustom PA-80 är det jag har. kostar tvåochfem på 4sound

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...