per lindberg (oregistrerad) Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Hej! Jag skulle ha användning för att dela upp mitt midi klaviatur (CME UF5) så att jag kan använda ena halvan till en kanal och andra till en annan, lägg märke till att det är kanaler för mjukvaru synthar, inte regelrät midi. Använder Logic Express. Det borde inte vara några problem, Det konstiga är att det finns en funktion för det på själva keyboarden men den gör sig inte hörd i logic, därför tänkte jag att det borde finnas en funktion i självaste logic för att utföra detta.... MvH/Per
Richard Olsson Postat 23 juli 2006 Postat 23 juli 2006 Jag tror att du får kolla i Environment Window i Logic Express om du vill routa MIDI på olika kanaler till olika instrument, men jag vet inte säkert eftersom jag sällan eller aldrig använder MIDI själv och inte orkar koppla i ljudkortet i ibooken nu 😎 Tänkte jag kunde svara ändå eftersom ingen annan svarat på de dagar frågan legat uppe!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.