Jump to content
Annons

Hjälp med trumintro


Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Har precis spelat in första demon med mitt band Lucy och i en av låtarna har vi ett trum/bas-intro som inte känns så intressant. Har ni tips på vad vi kan hitta på med trumsoundet så vore vi väldigt tacksamma.

Vi använder Cubase samt Waves pluggar. Har ni tips på gratispluggar som skulle göra susen är vi så klart öppna för det.

Vi ska klippa till basen, så att den blir tajt mot trummorna, så ni behöver inte kommentera det. :-)

Trumintro-låten

Ladda gärna ner låten och kom med kommentarer på vad man kan göra för att få introt att låta mer intressant. Allt är redan färdiginspelat, så vi kommer inte göra några nya pålägg. Det handlar alltså om att mixmässigt fräcka till det som är inspelat.

Om ni har synpunkter på annat mixrelaterat i låten är vi så klart även tacksamma för feedback och tips kring det.

Tack!

Johan

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bra låt!

virveln känns väl kanske inte helt hundra.. lite dov och trist.. testa att EQ:a till den genom att trycka upp lite höga frekvenser.. jag kan ha fel, men det kan ju vara värt ett försök ...

i övrigt låter trummorna riktigt shysst tycker jag! framförallt pukorna! kanske att det skulle tryckas på lite mer botten i kaggen om det är möjligt...

riktigt bra demo!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillar låten!

Har EQat upp diskanten en del, men ska absolut testa att köra upp den ännnu mer. Mer botten i baskaggen är jag rädd inte finns där. Har nämligen både en mick i hålet och en någon meter utanför. Båda är rejält boostade i basen... Så jag misstänker att jag på något sätt misslyckades under inspelningen när det gäller den låga basen i baskaggen.

Tack för tipsen!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt!!

Jag är väldigt dålig på det där med trummor och skulle helst undvika att lägga in några för att jag vet att jag inte får det att låta bra.

Det här tyckte jag dock lät väldigt bra!

Enda grejen som jag reagerade på hade inte med trummorna att göra, utan det var sången. Den har en tendens att försvinna i ljudbilden i refrängen. Verserna är jättebra med framträdande tydlig sång, men i refrängen hörs den knappt alls. (i mina datorhögtalare iaf) Skulle velat höjt den lite där.

Annars superbt!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...