Evergrace (oregistrerad) Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Hejsan! NÄgon som kan förklara för mig hur man bussar effekter i Pro Tools (M-Powered)? Har letat ett par dagar nu men kan inte hitta hur man gör.. Tacksam för all hjÀlp jag kan fÄ! Mvh Jon
Bagge Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 menar du hur du skickar och sÄdÀr? sitter pÄ vanliga PT 7.1 hÀr men antar att det Àr rÀtt likt gör sÄhÀr: antar frÄn att du redan har ett spÄr uppe.. ta menyn "track" och sedan new, dÀr kan du vÀlja om du vill ha mono/stereo spÄr, Àr det reverb och sÄdant sÄ kör stereo sen i nÀsta ruta vÀljer du aux input istÀllet för audiotrack. ta sen create. högst upp sen pÄ kanalen i mixen vÀljer du ju vilken effekt du vill ha pÄ insert, det mörkgrÄa omrÄdet. sen ser du att det stÄr mic/line 1-2 eller nÄgot sÄdant hÄllar man musen över stÄr det pÄ min "audio input path selecter" dÀr vÀljer bus 1-2 (stereo) sen kanalen du vill skicka ifrÄn vÀljer du pÄ send, det ljusare grÄa fÀltet pÄ mixern, att skicka till bus 1-2 som nu borde stÄ i fetare svartare stil. dÄ fÄr du upp en volymkontroll ocksÄ sÄ du kan vÀlja hur möe du vill skicka till busen. hoppas det hjÀlpte nÄgot (?) /Gabriel
Evergrace (oregistrerad) Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 DĂ„ har jag gjort rĂ€tt men antagligen bara stĂ€llt nĂ„gonting fel.. Hmm.. fĂ„r prova lite igen och se đ Tack sĂ„ jĂ€ttemycket för hjĂ€lpen!
Bagge Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 DĂ„ har jag gjort rĂ€tt men antagligen bara stĂ€llt nĂ„gonting fel.. Hmm.. fĂ„r prova lite igen och se đ Tack sĂ„ jĂ€ttemycket för hjĂ€lpen! sĂ„ lite sĂ„ đ
kirtaphus Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 skulle nĂ„gon kunna skicka en skĂ€rmdump pĂ„ mixen i PTLE7 dĂ€r man har bussat till exempelvis EZdrummer över flera kanaler. Ex Kick, snare, hh, tom, overhead. Jag fĂ„r inte till det đ
NONHALO Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 kolla sÄ att dina effekt spÄr matas med signal frÄn en buss, och kolla att du sedan skickar dina aux sendar till den bussen som matar effektkanalen sÄ ska det funka
kirtaphus Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 fan jag tycker det blir griller i skallen av alla sendar đ jag har inga effekter hititils bara instument track dĂ€r jag copat över spĂ„ren till olika track. mĂ„ste man ha aux för att de ska fungera med bussar? Just nu fĂ„r jag ljud över till olika track men det lĂ€cker sĂ„ nĂ„ jĂ€vust, bara ekar och rundgĂ„ng om jga dra pĂ„ volym, fanns inte heller mycket att kolla pĂ„ i instuktionboken,
NONHALO Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 tyvÀrr sÄ har paint pÄ min dator ballat ur annars kunde jag gjort en ritning Ät dej . har du tittat pÄ digidesigns hemsida? har för mej att det finns en hel del tutorial videos dÀr
kirtaphus Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Har inte kollat dÀr, jag ger upp för i kvÀll.. ska fika nu, men jag kan kolla pÄ digidesign hemsida sen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.