Jump to content
Annons

Presonus Firepod kompabilitet


Recommended Posts

Annons

jag har en PreSonus FirePod och på vissa jobb så lånar jag syrrans "gamla" Acer laptop. Inga som helst problem, och det är ändå någon hyfsat billig modell som hon har. så länge man vet med sig att man måste ha den vanliga strömförsörjningen till rackaren, dvs att FW-bussen inte kan ge nog ström. så har jag aldrig stött på några problem.

Vilken typ av problem har du hört talas om? Synkfel eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kan förekomma är väl som med de flesta fw/usb-ljudkort och vissa controllers en massa brus och störningar i signalen. Men detta sker oftast när man kör laptopen på transformatorström ur ett ojordat uttag.

Det brukar hjälpa om man kör med en PCMCIA firewire-adapter, eller helt enkelt köra på batteriet.

Men jag skulle inte påstå att det är något specifikt för just FirePod, har upplevt samma sak med andra ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

hittade detta på Presonus website:

• ATI RADEON 9000/9001 IGP video chipset. Symptoms are consistent clicks and pops during audio playback. This video chipset is only found in PC laptops and is entirely integrated as the computer’s only video controller. We strongly recommend that you do not get a system with this chipset, as there is currently no workaround for this incompatibility.

• USB/firewire and s400/s800 combo cards are not compatible. Symptoms are usually no audio recording/playback but device will install and sync, erratic audio performance and rarely will not allow the device to install or sync. We recommend a firewire card that ONLY has s400 firewire connections and preferably with a Texas Instruments or VIA chipset.

• Firewire cards with NEC chipsets are not compatible. Symptoms are similar or the same as combo cards.

// Petter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej!

Jag har ett Presonus Firepod ljudkort som jag behöver en dator till 😏

Visst jag har en, men för fältarbete önskar jag köpa en bärbar pc.

(Kanske är en ny macbook att föredra, eller vad säger mac-ägarna? Funkar macen med Intelkretsarna och Cubase LE version 1.0.8 som följde med? Nån som vet?)

Tips om vilka ni har som använder laptop pc tillsammans med ett firepod skulle hjälpa i valet.

Mycket tacksam i förväg.

Kom gärna med många fungerande förslag, samt varningar för icke fungerande kombinationer.

MVH

TobbeL

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...