Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett E-mu 1820m och har hittills anvÀnt bara tvÄ eller tre ingÄngar(bal). Nu ska den till studion och kommer att pressas till att behöva spela in 8 kanaler (obal) simultant. Min frÄga Àr dÄ (precis som mÄnga andra frÄgor hÀr pÄ forumet) "Hur gör man?".

AssÄ, tex pianot kommer ju frÄn IN 1L och 1R in i mjukvarumixern pÄ ett strip, hur gör man om man vill spela in tvÄ olika saker pÄ L och R? tex en gura och ett piano.

Jag har försökt skapa tvÄ strippar och panorera dom 100% L samt R och sen senda dom till olika ASIO, men det gÄr inte att ha tvÄ strippar som hostar samma ingÄngar. SÄ det var bara att rÀkna bort...

Hoppas nÄgon hÀr kan hjÀlpa mig...

KRAM - Oskar Engström 😉

Annons
Postat

Hej,

Sitter sjÀlv med ett 1820 (utan M). I vilket fall.... Att separera direkt i hÄrdvaran gÄr inte MEN att spela in olika signaler till hö o vÀ kanal Àr inga problem. Sedan fÄr man separera med mjukvara till tvÄ monokanaler.

En smula bökigt men det funkar 😉

Ha de

Postat

Ah, grymt... TÀnkte inte alls pÄ det...

Men hur gör mand det i cubase sx2? Satt och tÀnkte lite men kom inte pÄ om jag kan göra det...

Postat

Hehe..

Skapa tvĂ„ monospĂ„r och vĂ€lj som insignal ex: Dock in 1L till den ena och Dock in 1R till den andra. DĂ„ blir det nog rĂ€tt 😉

Postat (redigerat)

JAA, fan va du e smart!

Gör du sÄ sjÀlv eller? assÄ har du samma grejer?

Redigerat av Oskar_E
Postat

Bra, dÄ har jag en till frÄga nÀr jag vÀl Àr igÄng...

KÀnner nÄgon igen det hÀr: DOCK in 3L+R (Phono) ger ifrÄn sig ett svagt brus nÀr jag inte har nÄgra sladdisar kopplade till ingÄngarna...

Jag har hittills antagit att Phono ingÄngen Àr pÄ nÄgot sÀtt kopplad till samma Stripp som 3L+R Àr kopplad till, dvs, anting kör man tele in eller RIAA... Am I not right?

Kan det vara dÀr ngn stanns problemet med bruset ligger?

A

< o >

V

Postat

Det Àr ett kÀnt fenomen, du kan lÀsa om det i imprtant notice pappret som följer med. Lösningen - muta eller dra ner volymen pÄ 3:an nÀr den inte anvÀnds.

Postat

Om du stoppar in ett par telekontakter i Line 3 ingÄngen sÄ kommer de att kopplas om frÄn Phono till Line och bruset försvinner.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.