Oskar_E Postat 9 juni 2004 Postat 9 juni 2004 Jag har ett E-mu 1820m och har hittills anvĂ€nt bara tvĂ„ eller tre ingĂ„ngar(bal). Nu ska den till studion och kommer att pressas till att behöva spela in 8 kanaler (obal) simultant. Min frĂ„ga Ă€r dĂ„ (precis som mĂ„nga andra frĂ„gor hĂ€r pĂ„ forumet) "Hur gör man?". AssĂ„, tex pianot kommer ju frĂ„n IN 1L och 1R in i mjukvarumixern pĂ„ ett strip, hur gör man om man vill spela in tvĂ„ olika saker pĂ„ L och R? tex en gura och ett piano. Jag har försökt skapa tvĂ„ strippar och panorera dom 100% L samt R och sen senda dom till olika ASIO, men det gĂ„r inte att ha tvĂ„ strippar som hostar samma ingĂ„ngar. SĂ„ det var bara att rĂ€kna bort... Hoppas nĂ„gon hĂ€r kan hjĂ€lpa mig... KRAM - Oskar Engström đ
Krokodilen Postat 9 juni 2004 Postat 9 juni 2004 Hej, Sitter sjĂ€lv med ett 1820 (utan M). I vilket fall.... Att separera direkt i hĂ„rdvaran gĂ„r inte MEN att spela in olika signaler till hö o vĂ€ kanal Ă€r inga problem. Sedan fĂ„r man separera med mjukvara till tvĂ„ monokanaler. En smula bökigt men det funkar đ Ha de
Oskar_E Postat 9 juni 2004 TrÄdstartare Postat 9 juni 2004 Ah, grymt... TÀnkte inte alls pÄ det... Men hur gör mand det i cubase sx2? Satt och tÀnkte lite men kom inte pÄ om jag kan göra det...
Krokodilen Postat 9 juni 2004 Postat 9 juni 2004 Hehe.. Skapa tvĂ„ monospĂ„r och vĂ€lj som insignal ex: Dock in 1L till den ena och Dock in 1R till den andra. DĂ„ blir det nog rĂ€tt đ
Oskar_E Postat 9 juni 2004 TrÄdstartare Postat 9 juni 2004 (redigerat) JAA, fan va du e smart! Gör du sÄ sjÀlv eller? assÄ har du samma grejer? Redigerat 9 juni 2004 av Oskar_E
Oskar_E Postat 9 juni 2004 TrÄdstartare Postat 9 juni 2004 Bra, dÄ har jag en till frÄga nÀr jag vÀl Àr igÄng... KÀnner nÄgon igen det hÀr: DOCK in 3L+R (Phono) ger ifrÄn sig ett svagt brus nÀr jag inte har nÄgra sladdisar kopplade till ingÄngarna... Jag har hittills antagit att Phono ingÄngen Àr pÄ nÄgot sÀtt kopplad till samma Stripp som 3L+R Àr kopplad till, dvs, anting kör man tele in eller RIAA... Am I not right? Kan det vara dÀr ngn stanns problemet med bruset ligger? A < o > V
stenerlov Postat 9 juni 2004 Postat 9 juni 2004 Det Àr ett kÀnt fenomen, du kan lÀsa om det i imprtant notice pappret som följer med. Lösningen - muta eller dra ner volymen pÄ 3:an nÀr den inte anvÀnds.
Majken Postat 10 juni 2004 Postat 10 juni 2004 Om du stoppar in ett par telekontakter i Line 3 ingÄngen sÄ kommer de att kopplas om frÄn Phono till Line och bruset försvinner. /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.