Jump to content
Annons

Separera L/R med E-mu 1820m?


Oskar_E

Recommended Posts

Jag har ett E-mu 1820m och har hittills använt bara två eller tre ingångar(bal). Nu ska den till studion och kommer att pressas till att behöva spela in 8 kanaler (obal) simultant. Min fråga är då (precis som många andra frågor här på forumet) "Hur gör man?".

Asså, tex pianot kommer ju från IN 1L och 1R in i mjukvarumixern på ett strip, hur gör man om man vill spela in två olika saker på L och R? tex en gura och ett piano.

Jag har försökt skapa två strippar och panorera dom 100% L samt R och sen senda dom till olika ASIO, men det går inte att ha två strippar som hostar samma ingångar. Så det var bara att räkna bort...

Hoppas någon här kan hjälpa mig...

KRAM - Oskar Engström 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Sitter själv med ett 1820 (utan M). I vilket fall.... Att separera direkt i hårdvaran går inte MEN att spela in olika signaler till hö o vä kanal är inga problem. Sedan får man separera med mjukvara till två monokanaler.

En smula bökigt men det funkar 😉

Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, då har jag en till fråga när jag väl är igång...

Känner någon igen det här: DOCK in 3L+R (Phono) ger ifrån sig ett svagt brus när jag inte har några sladdisar kopplade till ingångarna...

Jag har hittills antagit att Phono ingången är på något sätt kopplad till samma Stripp som 3L+R är kopplad till, dvs, anting kör man tele in eller RIAA... Am I not right?

Kan det vara där ngn stanns problemet med bruset ligger?

A

< o >

V

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...