Jump to content
Annons

Conspiracy Of One - Fleaks


NoLifeKing (oregistrerad)

Betyg  

3 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

NoLifeKing (oregistrerad)

* LÅTNAMN: Fleaks

* ARTIST: Conspiracy Of One

* GENRE: Rock/Progg/Flum (svårt att säga)

* LÅTLÄNGD: 4.22

* KOMPOSITÖR: M. Martinsson

* PRODUCENT: -

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 6 mb

* STATUS: Färdig demo... typ

* Conspiracy Of One - Fleaks

Hej!

Är helt ny här på forumet så jag börjar med att säga hej till alla. Trevligt ställe. 🙁 Jag kan lite kort berätta om mig själv att jag inte har någon musikalisk utbildning i stort sett, några år i kommunala musikskolan på trummor bara, självlärd på gitarr osv. Jag är väldigt mycket newbie när det kommer till att skapa och mixa musik igenom datorn och att den här låten är mitt första projekt jag lyckats slutföra (mer eller mindre). Så jag har lärt mig mycket under tiden låten växte fram i datorn. Hmmm... Jag kanske ska säga några ord om låten också...

Fleaks är en liten hyllning från mig till Anime serien Hellsing lysande soundtrack vars sound jag har försökt efterlikna, men samtidigt ändå få dit min egen prägel på det hela. Det kan vara ganska knepigt att sätta låten i en genre då det blandas hej vilt åt alla håll och kanter, ruffiga gitarrer, mjuka melodier och knepiga blip blop ljud... så det krävs av lyssnaren att man har en ganska bred och öppen musiksmak skulle jag tro för att uppskatta låten. Ljudmässigt så är det ganska opolerat p.g.a jag själv tycker att den skramliga ljudbilden passar låten rätt bra men också för att jag i 90% av tiden knappt har en aning om vad jag gör 😉 Kan också nämna att precis allt är gjort i datorn om nån tycker det är kul att veta 😄

Jag tar hemskt gärna imot ideér, ris och ros... helst ros vid närmare eftertanke 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
NoLifeKing (oregistrerad)

*bump*

Blir lite besviken nu... jag vet att min låt låter långt ifrån lika bra som många av er andras, ljud och produktionsmässigt, och jag vet också att min stil är väldigt smal. men nånting måste ju ni ha och säga... jag dör inte av kritik, det blir till erfarenheter om vad som som är bra och dåligt till nästa gång. Trodde det här var en sida för musikälskare, inte ljudsnobbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så "smal" vet jag inte om din musik var, men jag får däremot hålla med Viktor, det känns som ett komp och det saknas något som engagerar en som lyssnare.

Men jag är helt ohemma på sånt där anime och elektroniskt som ungdomen håller sig med 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool musik, känns dock som att det bara är ett komp. Saknas sång eller en saxofon som lirar nån cool melodi. Många instrument får smaka på lite melodier, men ingen känns given som lead-ljud lixom.

Bra jobbat för att vara första grej🙂

.Viktor

Så "smal" vet jag inte om din musik var, men jag får däremot hålla med Viktor, det känns som ett komp och det saknas något som engagerar en som lyssnare.

Men jag är helt ohemma på sånt där anime och elektroniskt som ungdomen håller sig med 😉

BULLSHIT GRABBAR! LÅTEN SVÄNGER FETT JU!!! 😕

Associerar till Crystal Method som är hur goa som helst.

Nädå, det här va riktigt schysst!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

(Svänger verkligen fett) Associerar med "DEEP PURPLE" .. tänk er GILLAN på sång å feta gitarer å bas sammt Hamond orgel + riktigt skrangliga pukor .. snarligt eller ? 70-tal i ny tappning.

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...