Jump to content
Annons

Chill Out


Gurtcci

Betyg  

3 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

Artist: Gurtcci

Låttitel: ------

Låtlängd: Strax över en minut

Genre: Chill Out / New Age

Status: Kort skiss

Tjena. Knåpade lite i Reason. Vill veta vad ni tycker. Hur jag ska jobba vidare på låten. Jag är verkligen värdelös på att arrangera låtarna. Vad saknas? Vad ska bort? Ge mig tips...

Ambient.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är jag konstig när jag tänker på Mike Oldfield när jag hör det här? En av inspirationskällorna? 😳

Tror att det här kan bli nåt fint. Försök att arbeta lite mer på bredden, så att du får ett lite mer massivt sound. Det är mitt lilla tips. 😳

Lite väl mycket reverb, speciellt på trummorna.

Soft, soft, soft!! 😏

edit: Det är nåt piano som knappt hörs i låten. Det är riktigt bra. Höj det lite mer, så man hör det! 😠

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag konstig när jag tänker på Mike Oldfield när jag hör det här? En av inspirationskällorna? 🙂

Tror att det här kan bli nåt fint. Försök att arbeta lite mer på bredden, så att du får ett lite mer massivt sound. Det är mitt lilla tips. 🙂

Lite väl mycket reverb, speciellt på trummorna.

Soft, soft, soft!! 😄

edit: Det är nåt piano som knappt hörs i låten. Det är riktigt bra. Höj det lite mer, så man hör det! 😎

Tack Dana. 🙂 Jag är helt ärlig när jag säger att jag aldrig hört Mike Oldfield... 😛

Vet bara att han är en av de största i genren.

Tackar för tipsen. Har dragit ner klangen på det mesta och dragit upp pianot.

Men har fortfarande problem med fortästtningen 🙂😛

Det kommer nog snart...

/Gustav "Gurtcci" Claughton

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt ärlig när jag säger att jag aldrig hört Mike Oldfield... 😲

😮 va?!

Spring iväg och köp en skiva med honom då. 🙂 Då får du nog plenty med inspiration till en fortsättning. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Smutsa ner låten! Låt den få något spännande rytmiskt, harmoniskt, melodimässigt eller i ljudmässigt.

Ska försöka. Men nu var det också mitt mål med låten att få den vacker och stämningsfull 🙁

Ville göra avslappningsmusik... Men ska experimentera lite 😄

Spring iväg och köp en skiva med honom då.  Då får du nog plenty med inspiration till en fortsättning. 

Hehe har fixat en av hans skivor. Låter mysigt 😄 Blir säkert en inspirationskälla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...