Jump to content
Annons

Drum and Bass B)


Danabacken

Recommended Posts

LÅTNAMN: .....

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: dnb

LÅTLÄNGD: 4:43

KOMPOSITÖR: ja

PRODUCENT: jah

EV. MEDVERKANDE: ja

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 6 mb

STATUS: demo, kanske?

Har postat den här förut, men postar igen. Har gjort väldigt mycket förändringar, och det skulle vara skitkul o veta vad Ni tycker! 😱

shanghai-flower-new.year.jpg

Gott nytt år! 😆 \Dana

dn___b.mp3

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En äkta drum and bass låt nu skulle jag bara vilja ha lite röster på den 🙂

Annars en Mycket bra låt 😄

Ja, tack igen då! 😎 Kan nån moderator ta bort en av dessa tvillingtrådar, som ja råkade posta? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen åtminstone en av trumlooparna från Reasonljudbanken, har jag rätt? 😉 Snygga programmeringar. Verkligen! Jag skulle dock skära en hel del i den allra djupaste bottnen, det blir väldigt sladdrigt där nere och mina lurar får jobba hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

avancerade grejer, du är duktig danabacken!

"större" ljudbild (eller hur man nu ska uttrycka det) än vad jag upplevt i mycket annan drumnbass, så det är helt klart ett imponerande verk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen åtminstone en av trumlooparna från Reasonljudbanken, har jag rätt? 😎 Snygga programmeringar. Verkligen! Jag skulle dock skära en hel del i den allra djupaste bottnen, det blir väldigt sladdrigt där nere och mina lurar får jobba hårt.

Ja, är inte det lite trist... Jag samplar loopar själv, är livrädd för att fler ska använda samma grejer och allra värst före mig... Men looparna är en bra språngbräda mot att göra mer och mer själv, en slags skola för att förstå hur allt kan fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen åtminstone en av trumlooparna från Reasonljudbanken, har jag rätt? 😎 Snygga programmeringar. Verkligen! Jag skulle dock skära en hel del i den allra djupaste bottnen, det blir väldigt sladdrigt där nere och mina lurar får jobba hårt.

Ja, är inte det lite trist... Jag samplar loopar själv, är livrädd för att fler ska använda samma grejer och allra värst före mig... Men looparna är en bra språngbräda mot att göra mer och mer själv, en slags skola för att förstå hur allt kan fungera.

Äh, det spelar väl ingen roll? Amen break och Funky drummer exempelvis, har ju använts hur många gånger som helst, och inte blir de sämre för det. Det är lite som the Wilhelm Scream. Jag blir glad av samplespotting. Du anar inte min förtjusning när jag upptäckte att Cunninlynguists och Ian Pooley samplat samma trumpet-slinga, till exempel.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen åtminstone en av trumlooparna från Reasonljudbanken, har jag rätt? 🙂 Snygga programmeringar. Verkligen! Jag skulle dock skära en hel del i den allra djupaste bottnen, det blir väldigt sladdrigt där nere och mina lurar får jobba hårt.

Ja, är inte det lite trist... Jag samplar loopar själv, är livrädd för att fler ska använda samma grejer och allra värst före mig... Men looparna är en bra språngbräda mot att göra mer och mer själv, en slags skola för att förstå hur allt kan fungera.

Äh, det spelar väl ingen roll? Amen break och Funky drummer exempelvis, har ju använts hur många gånger som helst, och inte blir de sämre för det. Det är lite som the Wilhelm Scream. Jag blir glad av samplespotting. Du anar inte min förtjusning när jag upptäckte att Cunninlynguists och Ian Pooley samplat samma trumpet-slinga, till exempel.

Jag förstår dig, men jag tycker ändå att det blir trist när allt låter samma, när man bara "citerar" tidigare redan utgivna verk. Jag uppskattar allt som avviker från den homogeniserade ljudbilden! 😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...