stp Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Några saker som kanske kan vara till hjälp: SLI fungerar ofta inte speciellt bra med musikprogram, men det fungerar! Det skall inte ge upphov till krascher såvitt jag förstått. Däremot kan det ställa till det så att man inte kan jobba med riktigt låg latency eller att system med flera UAD-1 kort inte fungerar som de skall. Vad gäller Cubase och 64-bitars processorer så är det åtminstone för mig inga problem att köra äldre Cubase-versioner i ett nytt system. Jag kan köra allt från Cubase LE som bygger på SX1 kärnan till Cubase SX3 i min maskin. Den processor jag använder är en 64-bitars Athlon X2. Felmeddelandet "IRQ driver less not equal" har jag sett på en dator nyligen och började gräva lite kring det. Kolla upp om det inte kanske är så att du använder SATA diskar och titta i såna fall om det finns nyare drivrutiner/firmware att använda till dem. /Majken Har varit borta över helgen så jag har inte haft tid att fixa med datorn. Jag har en SATA disk så det borde väl inte va något problem, men det skadar ju inte att kolla om det finns några nyare drivrutiner till den. Kör inte deamontools då jag har haft problem med det på tidigare datorer. Jag har kört everest home och vad jag förstår så kollar den väl hårdvaran och minnena oxå och det verkar inte va nåt där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BburnerR Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 Har precis samma problem med min nya dator (en AMD Athlon 64 3500+ , 1024MB PC3200 minne) och ett M-audio Adiophile Usb. Får blå skärm med felmeddelande "driver irql not less or equal" så fort jag försöker öppna ett nytt projekt i Cubase SX. 😆 Funkade hur bra som helst på min g:a en AMD Athlon 1800+ och 256MB PC2100. Moderkort: ATX nVidia nForce 4 ULTRA Processor: AMD Athlon™ 64 3500+ 2.2 HT2000 512K 939 Internminne: 1024MB PC3200 Hårddisk: 250GB SATA II / 7200rpm Grafik: ATI® X700SE 256M/0M PCIe ViVo DVI Kan det vara så att du använder norton antivirus? Uppdatera isåfall till nyaste versionen eller avinstallera det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stp Postat 7 december 2005 Dela Postat 7 december 2005 Nej, kör med NOD32. Hade först Norton på den gamla men bytte till NOD32. Det funkade med norton bara att man fick stänga av när jag spelade in. Vilket jag inte behövde med NOD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stp Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 Tänkte bara meddela att efter många ominstalleringar och systemåterställningar utan framgång med m-audios drivrutiner så testade jag med Asio4all och se på fan ingen blå ruta, inget driver Irql not less or equal och CubaseSX verkar funka. Skickat en förfrågan om nyare drivrutiner till maudio (de senaste på deras hemsida är från 04) men inte fått nåt svar ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.