Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är så att jag skickade efter en röde nt1000 mikrofon ifrån thomsan som jag fick hem idag. Och när jag öppnade paketet och tog fram micken så lät det som typ något satt löst inuti den. Det skramlar typ som det skulle ligga en liten lös skruv i den. Är den trasig eller ska det vara så? Och jag har inte skakat på micken eller något.

Tack

Annons
Postat

Hej woolke,

Du bör ta ut den lösa delen ur micken, då den kan kortsluta elektroniken, (om den den är i metall) eller om den far omkring i utrymmet där kapseln sitter, så kommer den att skada "mylarfilmen" (membranet) på kapsel.

Nu vet jag inte hur man tar isär just denna mick, men det brukar finnas en påskruvad ring nere i kontaktändan, om du skruvar bort den, och sedan drar av höljet bakåt, eller alternativ håller i ytterhöljet och drar bak botten med kontakten, så kan du få ut hela innehållet med kapsel och allt.

Kommer det ut en skruv, så kan du säkert hitta ett tomt där den bör sitta.

Givetvis om du har garanti på micken, så skall du inte rota med den själv, utan lämna in den till affären där du köpte den.

--Bosse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.