Jump to content
Annons

Headset till EMU-0404...


Dr Fil (oregistrerad)

Recommended Posts

Dr Fil (oregistrerad)

Hej på er!

Jag har ett litet annorlunda problem som korsar över flera ämnesområden, men jag tyckte att det passade bäst in här.

Så här ser förutsättningarna ut:

Jag har ett EMU 0404 kort.

Det är kopplat till en liten mixer. (en sån där Behringer Eurotrack UB 802)

Allt fungerar som det ska.

Problemet:

Jag behöver få in mitt headset i den här ekvationen.

När jag kopplar i hörlurskabeln (från headsettet) i mixern får jag ljud ut (i headsettet), MEN när jag kopplar in mic-sladden från headsettet in i line-in på kanal 1 så får jag inget! Nada! Inte ens mixern registrerar mina försök att få in ljud i headset-micken... borde jag koppla in den nån annanstans i mixern? borde jag börja trycka på "tape to ctrl room" knapparna etc?

Tacksam för svar!

hej

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MEN när jag kopplar in mic-sladden från headsettet in i line-in

Där tror jag att du nämnde felet. Headsetmikrofonen skickar inte ut linjenivå. Du måste koppla den på en mikrofoningång istället för line in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr Fil (oregistrerad)

jag förstår vad du menar.. men de enda mic-ingångarna i mixerbordet är sånna där stora, feta runda med 3 småpluggar i..vet du vilka jag menar?

Med andra ord får jag inte in mic-sladden i dom... så jag stoppade in den i line-in på samma kanal..

Kanske borde passa på att säga att det, såvitt jag har förstått, inte finns några andra mic-ingångar på vare sig kortet eller mixern...

Redigerat av Dr Fil
Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår vad du menar.. men de enda mic-ingångarna i mixerbordet är sånna där stora, feta runda med 3 småpluggar i..vet du vilka jag menar?

Med andra ord får jag inte in mic-sladden i dom... så jag stoppade in den i line-in på samma kanal..

Kanske borde passa på att säga att det, såvitt jag har förstått, inte finns några andra mic-ingångar på vare sig kortet eller mixern...

DU menar XLR-kontakter.

Du måste hitta en adapter mellan headsetkontakten och XLR-ingången. Från tele eller minitele, eller vad du nu har till XLR. Finns väl i elektronikaffärer eller välsorterade musikaffärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr Fil (oregistrerad)

hahaha... okej, men det är alltså lösningen?

Den adaptern skulle jag vilja se.. från 3.5 mm till XLR..hahaha...

Tack så mycket för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha... okej, men det är alltså lösningen?

Den adaptern skulle jag vilja se.. från 3.5 mm till XLR..hahaha...

Tack så mycket för hjälpen!

Det finns adaptrar till allt, har använt såna vid TV-produktion, vet tyvärr inte vart man får tag på dem i affärer bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr Fil (oregistrerad)

OOOKEEEEEJ!

Nu har har fixa en adapter från tele till XLR... men det kommer fortfarande inget ljud!!

Det här är jättekonstigt. Nån idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...