Jump to content
Annons

ingen struktur i programmet


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

Varför har inte cubase några fönster-flikar, likt mozilla firefox t.ex.? Det slutar oftast med att jag letar förgäves efter alla mina vst's och midi-inzoomningar. Den enda kompis jag har är typ "F3" för att få upp mixern, hehe; Har jag missat något?

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför har inte cubase några fönster-flikar, likt mozilla firefox t.ex.? Det slutar oftast med att jag letar förgäves efter alla mina vst's och midi-inzoomningar. Den enda kompis jag har är typ "F3" för att få upp mixern, hehe; Har jag missat något?

Manualen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

matspe: jag känner till key commands. min fråga var om det fanns några flikar. jag ser inget i manualen eller bland huvudinställningarna.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ignenting som liknar flikar i cubase tyvärr så vitt jag vet.. har själv mailat och gett det förslaget till steinberg eftersom det skulle vara ganska skönt att använda sej av när man sitter fast med en mindre skärm.. kolla in snabbkommandona du har inställda så får du ju lite ideer och har du tillräckligt med öppen yta kan du ju alltid ställa in effekter du pillar med så att de alltid stannar överst (Always on top genom att högerklicka på boxens "title bar").

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
det finns ignenting som liknar flikar i cubase tyvärr så vitt jag vet.. har själv mailat och gett det förslaget till steinberg eftersom det skulle vara ganska skönt att använda sej av när man sitter fast med en mindre skärm..  kolla in snabbkommandona du har inställda så får du ju lite ideer och har du tillräckligt med öppen yta kan du ju alltid ställa in effekter du pillar med så att de alltid stannar överst (Always on top genom att högerklicka på boxens "title bar").

äntligen ett seriöst svar.

m-m, det där med always on top får bli tröst.

jag håller med dig, det hade underlättat otroligt mycket. men inget man skall hänga läpp för. programmet har ju så mycket annat positivt 😄..

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har inte cubase några fönster-flikar, likt mozilla firefox t.ex.?

Varför använder inte volvo F1-motorer? Ställ frågan till Steinberg..tror inte att någon här vet varför programmet är skrivet som det är...

Annars har du ju screen-sets att tillgå.. alltså olika fönsteruppsättningar för olika stadier i mixarbetet.. en kanske heter "Mix" och en heter "inspelning" o.s.v.. sen kan du växla mellan dessa valfritt.. ( du kan alltså spara fönsteruppsättningar och döpa dessa till vad du tycker passar)

Hmm.. tror att detta enbart återfinns i sena SX 2 och fullt ut i SX 3

..Men det kanske inte var det du var ute efter

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Varför använder inte volvo F1-motorer? Ställ frågan till Steinberg..tror inte att någon här vet varför programmet är skrivet som det är...

ta ett andetag. du missförstår, lite av grejjen med tråden var att luska fram om jag hade missat någonting i programmet.

kanske lät som att jag redan fått slutsatsen att det inte fanns några flikar.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...