Jump to content
Annons

Audigy 2 ZS

Recommended Posts

Lemmi (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej ett tag nu så har jag märkt att det är mycket brus/klick i låtarna jag gör och vissa VSTi:s låter inte alls bra när dom spelas tillsammans, låter inte synkat på nåt sätt eller nåt sånt.

Det här har verkligen fått mig att tappa lusten att göra låtar eftersom det låter för jävligt 😎

Nu undrar jag hur mycket ett ljudkort kan göra skillnad på sånt eller om det är bara jag som gör nåt tokigt? Jag har ett Audigy 2 ZS som det står i topicen.

Sen undrar jag oxå vad det är för skillnad på ASIO och DirectSound?

Snälla nån?

Redigerat av Lemmi
Annons
Postat

Jag undrar på om det kan ha nåt att gjøra med samplingsfrekvens att gjøra.

soundblaster Live/Audigy serierna anvander 48Khz frekvens for audio, medan Cubase o andra program anvander 44.1Khz fekvens ( normal cd-ljud )

Detta KAN jo leda til størningar, men jag ar inte saker. Det borde finnas ett flertal anvandare har på forumet som har kjørt med Audigy 2Zs kortet o listat ut nåt.. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.