Jump to content
Annons

Försvunnen drivrutin?

Recommended Posts

Glaader (oregistrerad)
Postat

Jag jobbar egentligen med Mac och OSX till vardags, men har en liten pc-setup hemma som jag skriver låtar/experimentproddar lite på, och den har nu börjat krångla. Eftersom jag inte har någon järnkoll på Windows tänkte jag fråga runt lite här:

Jag kör Windows XP, och använder datorn till lite av varje, bl a som nämnda demostudio och som mp3-jukebox kopplad till stereon i vardagsrummet. Jag fann det smart att använda datorns originalljudkort (Avance AC97) konstant kopplat med en 10 meter lång sladd till stereon i vardagsrummet, medan jag använder ett Delta Audiophile 2496 kopplat till ett NAD-steg, och vidare ut i mina små Alesis Point Seven i datarummet när jag kör Logic.

På så vis kunde jag enkelt bara "switcha" kort i kontrollpanelen när jag inte ville plinka musik i datarummet, utan hellre lyssna på iTunes i vardagsrummet.

Döm dock om min förvåning när jag vid min förra lägehetsfest fick se min kära jukeboxfunktionalitet gå förlorad eftersom Avance-kortet plötsligt bara försvunnit ur kontrollpanelens rullgardinsmeny. Vad kan detta ha berott på? Och hur återställer man till det normala?

Annons
Postat

Högerklickar du på Den här datorn, så finns det i nån flik Enhetshanteraren, där finns det om jag minns rätt, nån meny där du kan "leta efter nya enheter".

Kan inte kolla just nu dock, kör Linux för tillfället.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.