Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr nybörjare av allt detta och undrar ifall det Àr svÄrt att komma in i programmet frÄn början. Jag Àr van att lÀsa facklitteratur pÄ mÄnga sÀtt och har lÀtt för att se logik i saker och ting. Det verkar ju vÀldigt smidigt att klippa, klistra och kunna flytta all midi-informationen som man har spelat in om man har missat nÄgon ton.

Eftersom jag jobbat med kassettbandare, piano, notpapper, penna och suddegum sÄ har man ju inte kunnat redigera sÄ mycket vilket innebÀr att man fÄr ju spela in det pÄ nytt för att det skall fungera. Det Àr mycket att sÀtta sig in i.

Men det kanske inte Àr sÄ svÄrt nÀr man vÀl kommer igÄng.

Organisten

Annons
Postat

Kolla med Cubase SE eller (SL 2.0 rÀcker till dom flesta), SE kostar c:a 1,500 och SL 2.0 för c:a 4000kr.

lÀnk:stienberg.net

Postat

Hej! Jag undrar varför min Logic Platinum har ingen ljud. Jag har sysslat med massa programer tex Reason o Steinberg sx 2.0 men nĂ€r jag gör instĂ€llninagrana i audio preference sĂ„ kommer det ingen ljud. Är tacksam om ni svarar!

Postat

Logic Audio kan jag dock ingenting om...

Posta i Logic forumet sĂ„ kan du sĂ€kert fĂ„ svar 😆

Postat

Jag köpte Cubase sx 2.0 och lĂ€ste hela "Getting starded" LĂ€rde mig ganska mycket fast problemet Ă€r att jag har inget ljud. Är tacksam om ni svarar och hjĂ€lper mig.

Postat

SX 1:an och 2:an Àr ett stort steg om man gÄr frÄn tidigare versioner eftersom hela motorn Àr ombyggd, allting Àr nytt... Jag uppgraderade frÄn tidiga VST 32 5.06 till SX 1.xx sen SX 2

och allting kĂ€ndes vĂ€ldigt konstigt och bakvĂ€nt till en början. ( mellan 1:an och 2:an Ă€r det ingen skillnad, mer Ă€n att allting blev vĂ€ldigt mycket stabilare. 😄 )

Men kommer du frÄn ingenting har du ju inget direkt att jÀmföra med och det kan vara en fördel, men rÀkna med en del huvudbry innan du förstÄr programmets logik ( eller o-logik ) och alla funktioner.

SE och SL Àr bantade versioner av SX och har lite begrÀnsningar dÀrefter, dock Àr det inte sÄ fantastiskt stor skillnad.

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.