Jump to content
Annons

Amd Athlon 64-3000+?


markusgrubbstrom

Recommended Posts

Jag kör bara midi i cubase sx 2 , vst-instruments och hypersonic ska väl använda DFH också.Spelar inte in ljud.

Ska köpa ny dator snart och undrar om jag klarar mig med en Amd Athlon 64-3000+, 512mbRam och ett enklare ljudkort?

Har nämligen ingen större koll när det gäller datorkraft, har kollat specifikationerna för Cubase men förstår att om man vill kräma på med effekter krävs det mer av datorn, har väl i stort sett bestämt mig för ovanstående dator men vill bara ha valet "godkännt" av folk som kan.

Tack på förhand.

Redigerat av markusgrubbstrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Desann (oregistrerad)

Jag har själv tänkt köpa en AMD64 3000+ med venicekärnan snart. Har läst en del tester och med venicekärnan finns det folk som har klockat upp sin prolle från 1800mhz till runt 2900. Känn på den du! 😲

En AMD64 med en klockfrekvens på 2900 presterar säkerligen lika bra som en Pentium på 4,0 ghz. Jag vill även tillägga att detta inte var med vattenkylning utan det var med bulkfläkten man får till prollen.

I testet så sparkade den klockade 3000+ de flesta prollar som var med, inkl. FX-55, Intel XEON i de olika testen som utfördes om jag inte missminner mig.

Behövs såklart bra komponenter för att kunna klocka upp den så högt. Speciellt viktigt är minnet. Ska själv köpa 1gig med BH5 minnen som kan köra riktigt bra timmings.

Men kom ihåg att du ska akta dig för de andra kärnorna. Venice är inte speciellt dyrare om än billigare.

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD0xMjU1 <--- titta på testerna i slutet

Rätt så bra för en prolle som ligger på runt 1400:- ? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...