Jump to content
Annons

Ljud i Cubase!


The Edge

Recommended Posts

Hallå!!!

Jag har två problem med Cubase som jag tror hänger ihop. Det första: Jag har ett E-MU 1820 ljudkort och när jag spelar in hör jag bara ljudet genom patchmixern. D.v.s trycker jag in mute där så hörs det ingenting. Men ändå så kommer det in signal i Cubase. Jag skulle vilja mute:a ljudkortet hela tiden och bara höra ljudet genom Cubase. Hängde ni med? 😆 Alltså, jag får input-signal i Cubase, men hör inte ljudet när jag spelar in. Vad kan detta vara för inställning som måste göras?

Detta leder mig in på det andra problemet: Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. Går det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lägga på det efter en inspelad ljugslinga?

Hoppas ni förstår mina förklaringar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. Går det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lägga på det efter en inspelad ljugslinga?

Ja, Du får välja "direct monitoring" det är en knapp med en högtalar grej på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. Går det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lägga på det efter en inspelad ljugslinga?

Ja, Du får välja "direct monitoring" det är en knapp med en högtalar grej på...

OK, bra. Amplitube ska ligga som Insert-effekt då va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar spela in min gitarr genom VST-effekten Amplitube. Går det att höra Amplitube-ljudet samtidigt som man spelar och inte bara lägga på det efter en inspelad ljugslinga?

Ja, Du får välja "direct monitoring" det är en knapp med en högtalar grej på...

OK, bra. Amplitube ska ligga som Insert-effekt då va?

Jepp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...