Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis uppgraderat till Cubase SX2 och har nu problem med monitoreringen. Det gÄr utmÀrkt att spela in men Cubase vÀgrar ge mig en monitor. Ja, jag har valt "monitor" pÄ kanalen och "direct monitoring" i "device setup"=>"VST Multitrack". Har ni nÄgra tips? Ska spela in i kvÀll....sÄ jag Àr evigt tacksam för snabba svar!

Tack!

Johan

Annons
Postat

Hej!

Klicka ur Directmonitor I Cubase och aktivera kanalmonitoreringen. DÄ fÄr du monitor efter regel sÄ att sÀga! Men effekter och ev. EQ eller vad det kan vara.(dock med latency kan ju vara vÀrt att nÀmna.)

Hardwaremonitor innebÀr att ljudet inte gÄr in i datorn utan direkt ut pÄ den kanal du stÀller i M-Audiotrayen(eller vald utgÄng i Cubase om du kör "H/W out" i M-Audio trayen).

Nu har du bÄda aktiverat och dÄ blir det tyst!

Postat

Tack tack tack tack!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.