Jump to content
Annons

General midi export?


bergis

Recommended Posts

jag är inte den skarpaste på midi. Har försökt hitta svar genom sökmotorn men har inte lyckats.

ialla fall..

jag tänkte göra lite polyfoniska ringsignaler(midilåtar) i logic 5.5 (pc) och har gjort så att jag har ett spår för trumma(ch 10), ett för "gitarr", ett för bas och ett för orgel.

Jag har valt ljuden (instrumenten) i GM mixern som ligger i autoload environmentet och allt låter som det ska i logic men när jag skall exportera allt till en midifil så låter allt piano förutom trummorna när det spelas i Winamp.

Kan inte det där med att välja banker och ljud hit och dit men det borde väl gå att exportera som midi så att alla ljud hamnar på olika kanaler. Som en mixdown till midi.

Någon som kan hjälpa??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror du får stoppa in program change i början av varje spår istället för att välja det bland trackparametrarna. Fast kolla upp lite exportsettings först, för det -borde- gå att få logic att slänga med det när du gör en midiexport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lägga till det som ett midimeddelande i början av låten. Skapa en tom "kaka" i början av låten på ett midispår, öppna eventlist och skapa ett program change-meddelande och skriv in värdet. Viola!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...