Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa ett nytt ljudkort och funderar på två stycken.

M-AUDIO DELTA 1010LT, ca 1000 kr

eller:

M-Audio Delta Audiophile 2496 ca 2000 kr

Är det värt att lägga till en tusenlapp för M-AUDIO DELTA 1010LT´? Är det ljudmässig ett mycket bättre ljudkort. Eller är enda fördelen att man har många fler ingångar?

Annons
Postat (redigerat)

Jag har själv ett M-Audio Audiophile 2496 och är mycket nöjd med detta kort! Mitt band Dogpound har spelat in alla gitarrer, all bas och sång med detta kort på vårt kommande album. Vet att detta inte direkt är svar på din fråga, men om du inte ska spela in ett helt trumset eller ett helt band på en gång så tycker jag att Audiophile 2496 räcker långt. Och det är ju aldrig fel att spara sina surt förvärvade kronor. 🙂

P.S. Du har förväxlat priserna på ljudkorten va? D.S.

Redigerat av BaldByChoice
Postat

Lätt val. Ska du spela in med fler än två två kanaler samtidigt ska du ta Delta 1010LT. Om du nöjer dig med endast två kanaler ska du ta Audiophile 2496.

Jag spelar in med flera kanaler samtidigt och använder ett Delta 1010LT, och förhållande till priset så funkar det skitbra. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.