Jump to content
Annons
  • 0

Mastra om en Suno mastrad låt?

Fråga

Postat

När man får ner en .wav från suno, så kan man ibland få klickljud precis i slutet av låten.

Skall jag mastra om en Suno master, eller bara tona/ klippa ?

Hur har ni som jobbar med suno låtar gjort? Bara kört vidare med Sunos mastrade version , eller tagit den ett varv till i efterbearbetning med stem splitter och stem mastring i en DAW?

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat (redigerat)

Halloj! Jag jobbar inte med Suno som du kanske förstår.. Men det är svårt att säga vad du ska göra när man inte har hört låten/mixen. Kanske kan man använda annat ai verktyg som till exempel Spectralayers eller Rx där man kan "trolla" bort klickljud. Kanske är en stem splitter en bra idé och där igenom komma åt klicket på något sätt. Eller så räcker det med att tona eller klippa bort eller så.. Det bästa är att börja om från början!

Svårt att säga på rak arm!

Redigerat av Neosus
Lade till!
Annons
  • 0
Postat
7 timmar sedan sa Neosus:

Halloj! Jag jobbar inte med Suno som du kanske förstår.. Men det är svårt att säga vad du ska göra när man inte har hört låten/mixen. Kanske kan man använda annat ai verktyg som till exempel Spectralayers eller Rx där man kan "trolla" bort klickljud. Kanske är en stem splitter en bra idé och där igenom komma åt klicket på något sätt. Eller så räcker det med att tona eller klippa bort eller så.. Det bästa är att börja om från början!

Svårt att säga på rak arm!

Börja om från början? Yikes 😂 Det är i och för sig inte så många låtar med dessa problem. Men får höra om någon har använt suno för att fixa i källan. Jag har precis skaffat tillgång så jag vet inte hur premium studio fungerar än.

• 0
Postat
Just nu sa Discipuli:

Börja om från början? Yikes 😂 Det är i och för sig inte så många låtar med dessa problem. Men får höra om någon har använt suno för att fixa i källan. Jag har precis skaffat tillgång så jag vet inte hur premium studio fungerar än.

Jag får kolla på SpectralLayers o RX.

• 0
Postat
27 minuter sedan sa Discipuli:

Jag får kolla på SpectralLayers o RX.

Gör det! 

Själv har jag gluttat på Spectralayers men har stannat där.. Följer med light version i Cubase. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.