Jump to content
Annons
  • 0

Gratis AI

Fråga

Postat (redigerat)

Fins det något gratis AI program och använda till sången om skapa musik med?? 

Kör cubase 15 kan man köra ai i det programmet direkt isf?)

Redigerat av BMR

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

inte som är bra vad jag vet, själv kör jag Suno och använder upload funktionen där jag laddar hela mina instrumentala tracks tillsammans med en text och meta taggar som passar till min melodi, ackordföljd och bpm. 

sen kör jag Sunos inbyggda stem separation för vocals och backing vocals, det är lite pilligt och du får göra köra en del genereringar och klippa och dra för att det ska bli någorlunda bra. resultatet funkar väl som demo typ. fördelen är att du kan skriva många olika typer av musik och få sång som ändå passar samt att det ger dig erfarenhet att jobba med musik som innehåller sång. Detta är t ex min låt med text skriven av min moster med all musik framför och skriven av mig, det ända som är AI är just sången. kanske inte svarar på din fråga och kostar någon 100 lapp i månaden med det fungerar iaf hyfsat 

• Gilla 1
Annons
  • 0
Postat

just det ja, jag har bara pysslat med musik l lite drygt 1 år så någon med mera timmar bakom en DAW kan säkert få det att låta mkt bättre 

• 0
Postat

Kanske blir 2026 års stora projekt. Att släppa in AI sång i arbetsflödet, bara för att testa vad låtarna man gör i huvudsak instrumentalt, kan ge för inspiration med lite AI Sång. 

Jag har under ett par månader testat på ett antal av mina verkligt gamla låtar, 25-30 år gamla, och en del nyare rena improvisation pianostycken. Hittils bara med 4.5 gratis konto och dess begränsningar. Men jag får fram låtar som jag vill lyssna på. Från mitt perspektiv, en del långt bättre än många list låtar. AI är snäll mot mig för det mesta. Men det kommer bottennapp också emellanåt. Då får man tänka om.

Men att börja bygga låtar med att ta in AI i min vanliga kreativa process har jag inte gjort än.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.